Hipermarketurile vor să plece din România. Ce spune publicul- Sondaj

George Bădescu, directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale, sugerează că marii retaileri îşi vor închide magazinele după ce legea hipermarketurilor a fost promulgată de președintele Iohannis. „Prezenţa supermarketurilor în România nu este un lucru garantat de la sine. Fiecare va vedea ce opţiuni are şi în urma analizelor, dacă nu mai are sens să fie pe piaţa românească, va pleca", a declarat Bădescu pentru Ziarul Financiar.

Companiile multinaționale au amenințat cu plecarea de pe anumite piețe, când au fost adoptate legi care le reduceau profiturile, dar nu au făcut-o. În Ungaria, băncile occidentale nu au părăsit țara, în ciuda măsurilor luate de guvernul Orban, după declanșarea crizei economice. Nici în România nu au recurs la gesturi definitive, după Legea dării în plată.

[citeste si]    

Ce ar fi, totuși, dacă marile rețele multinaționale s-ar retrage din România? Hipermarketurile susțin că oferă prețuri mai mici, ceea ce ar fi în avanatajul consumatorilor. De asemenea, publicul găsește în aceste magazine o mai mare varietate de produse.

Cine plătește pentru prețurile mici

Prețurile mici sunt, de fapt, plătite de locuitorii marilor orașe, care au permis amplasarea hipermarketurilor în interiorul urbei. Poluarea, transportul și afectarea sănătății aduc costuri ascunse, care nu sunt luate în calcul. Acestea se văd tocmai în momentul când marile rețele părăsesc piața.

Plecarea marilor rețele, avantaje pentru români

-eliberează spații imense, ocupate în prezent de halele de tablă ale hipermarrketurilor, cu parcările aferente. Nu au valoare arhitectonică, poluează, îngreunând traficul, betoanele din parcare funcționează ca un cuptor, încingând orașul, în zilele de vară, ocupă lterenuri pe care s-ar putea construi săli de sport, piețe publice, parcuri.

În țările occidentale, din cauza prețului terenului, dar și a politicilor de locuire urbană, hipermarketurile sunt autorizate în afara orașelor.

-permite dezvoltarea unor afaceri locale.

-permite reapariția piețelor țărănești, oferind o șansă dezvoltării agriculturii locale.

-echilibrarea balanței de plăți (marile rețele scot bani din țară, ca profit, dar și prin importuri); capitalizarea unor firme locale.

-oferă locuri de muncă: hipermarketurile au concentrat activitatea comercială din sute de magazine de proximitate și zeci de supermarket-uri, desființând mii de locuri de muncă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel