Vești noi pentru români. Ministerul Agriculturii promite oficial că va investi 1,5 mld. euro în reabilitarea infrastructurii principale de irigații. Proiectele de investiții se vor desfășura în perioada 2023-2027.
Scopul investițiilor este acela de a se ajunge la suprafața irigabilă de 2,6 mil. ha. În acest sens, pentru a se îndeplini obiectivul, fermierii sunt de părere că este nevoie de investiții masive și în infrastructura secundară de irigații, ca suprafața irigabilă să fie irigată, conform Ziarul Financiar. În anul actual agricol, marcat de o secetă care a afectat 1,1 milioane de hectare, adică 20% din suprafața totală cultivată cu cereale, fermierii români au reușit să irige circa 0,5 milioane de hectare, chiar dacă specialiștii din domeniu au pregătit 1,3 milioane de hectare pentru irigații. În acest context, ministerul Agriculturii vrea să dubleze suprafața irigabilă în cinci ani, până la 2,6 mil. ha, însă fermierii își doresc o investiție bine gândită, ca suprafața irigabilă să fie irigată.
„Văd nevoia de a gândi pe termen lung, de a proiecta, de a integra şi de a executa proiectul, dar, deocamdată, din ce simt eu, noi mai degrabă peticim, ceea ce nu este deloc bine, decât poate pe termen scurt că o să mai irigăm câteva zeci sau sute de mii de hectare. Însă, mă întreb ce se întâmplă peste 10, 20, 30 de ani cu aceste învestiții în agricultură? Trebuie să gândim pe termen lung, pentru că vorbim de investiţii de 6.000-7.000 euro/hectar și trebuie să luăm în calcul amortizarea“, a spus Liviu Zăgan, CEO al Holde Agri Invest, companie care lucrează peste 12.000 de hectare, potrivit sursei citate.
Un fermier din Marea Britanie a dezvăluit că încasează mai mulţi bani din canalul său de YouTube decât de pe urma cirezii sale de vaci de lapte, transmite miercuri BBC. Ian Pullen, care locuieşte în Wotton-under-Edge, un sat din comitatul englez Gloucestershire, a început să difuzeze conţinuturi pe YouTube în anul 2018. Canalul lui Farmer P a ajuns între timp la 37.500 de abonaţi şi unele dintre videoclipurile sale au adunat sute de mii de vizualizări.
"În urmă cu aproximativ doi ani şi jumătate, am primit un mesaj de la Google care spunea că tocmai mă plătise cu 47 de lire sterline. Nu-mi venea să cred. 'Ce-o mai fi şi asta?', m-am întrebat atunci. Următoarea plată a fost de 80 de lire sterline şi următoarea de 300 de lire sterline. YouTube mi-a adus până acum bani care echivalează cu valoarea a peste 40 de vaci. Cine ar fi crezut?", a declarat fermierul britanic.
El mai spus că şi-a construit un nou hambar din veniturile obţinute din activităţile sale online şi că a investit într-un kit premium de camere video, inclusiv într-o dronă pe care o foloseşte pentru filmări aeriene. El a învăţat, totodată, să depisteze conţinuturile care îi interesează cel mai mult pe admiratorii lui de pe YouTube. Tractoarele în culori strălucitoare sunt populare, la fel şi câinele său Biskit, care are deja o gamă proprie de produse promoţionale. Ian Pullen a dezvăluit că reinvesteşte în ferma lui fiecare ban pe care îl obţinute din activităţile lui online. Katie Jarvis, de la Sindicatul Naţional al Fermierilor din Gloucestershire, este de părere că întreaga industrie ar avea de beneficiat dacă ar exista mai mulţi vloggeri fermieri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu