Care sunt cele zece moduri prin care putem deveni productivi fără a ne mai pierde timpul, în vremuri în care tehnologia ne-a acaparat mai mult decât ne-am gândi.
Pentru fiecare dintre noi, ziua are tot 24 de ore, însă modul în care utilizăm aceste ore ne poate arăta dacă pierdem sau câștigăm timp, în contextul în care, în teorie, ziua ne trebuie împărțită în trei, fiecare de câte opt ore. 8 ore de odihnă, 8 ore la serviciu și alte 8 ore pentru activitățile personale (hobby-uri, activități casnice sau ieșiri cu familia și prietenii).
Însă pentru a gestiona o bună îmbinare a celor trei paliere de timp este nevoie de multă ingeniozitate, dar mai ales de o ”cultură” în acest sens.
Țineți evidența timpului dvs
Măsurându-vă timpul, puteți evalua dacă îl cheltuiți cu înțelepciune. Altfel, cum ați putea identifica zonele care necesită ajustări?
Concentrează-te asupra celor care îți irosesc timpul, unul câte unul. Odată ce treceți peste șocul de câte minute pierdeți, puteți să vă reapropiați acolo unde va face mai mult bine.
Intensificați-vă timpul de odihnă
Vă deplasați cu un mijloc de transport în comun? Vi se par plictisitoare sălile de așteptare? Dacă aveți un smartphone, puteți folosi acest timp neocupat în avantajul dumneavoastră.
Gândiți-vă la cele mai scurte sarcini zilnice. Atunci când vă așteaptă o așteptare lungă, cum ar fi o programare la medic, veniți pregătit.
Luați ceea ce aveți nevoie pentru a lucra în timp ce așteptați, iar mai târziu veți fi liber pentru alte activități.
Alocați o zonă fără distragere a atenției
O călătorie superproductivă cu avionul peste hotare l-a inspirat pe Bryan Guido Hassin, CEO al unui startup tehnologic global, să includă ”zile de avion” în programul său.
El își pune telefonul și laptopul pe modul avion, dezactivând conexiunile de rețea. El își anunță colegii de muncă că va fi la fel de indisponibil ca și cum ar fi plecat de la birou.
Chiar dacă nu puteți pune în aplicare în fiecare zi această metodă, din când în când ea poate să fie eficientă, dându-vă o pauză necesară de la conexiunea cu lumea exterioară.
Faceți câte un lucru pe rând
Multitasking-ul vă va costa 40% din productivitate, potrivit psihologului comportamental Susan Weinschenk.
Problema este că tu crezi că faci două activități simultan, dar de fapt treci rapid de la o activitate la alta.
Comutările durează o fracțiune de secundă, dar pe parcursul unei zile, aceste secunde se adaugă la o pierdere semnificativă de timp.
Învățați de la cei mai buni (și de la cei mai răi)
Experiența este un mare învățător, dar se poate învăța și din succesele și eșecurile altora, precum și din propriile noastre eșecuri.
În loc să pierdeți ore întregi în cercetări, cereți prietenilor avantajele și dezavantajele serviciilor sau produselor pe care le-au cumpărat.
Evitați întâlnirile inutile
Ședințele sunt responsabile pentru o mulțime de ore pierdute. În primul rând, să ne adresăm celor care stabilesc întâlnirile: Este necesară o conferință? Ar servi un e-mail în același scop? Trebuie să participe întreaga echipă (pentru că joacă roluri importante) sau doar anumiți membri?
Dacă sunteți angajat, ar putea fi dificil să evitați întâlnirile, dar șeful dvs. ar putea înțelege dacă semnalați un potențial conflict de priorități.
Angajați pe cineva care să o facă pentru dvs
Delegarea unor sarcini altor persoane poate să vă elibereze puțin timp. Fie că este vorba de cineva aflat într-o poziție de conducere sau de execuție, uneori este indicat să externalizați un serviciu, iar dvs să acordați prioritate altor îndatoriri sau, de ce nu, să folosiți timpul pentru a vă relaxa. Însă nu trebuie abuzat de această ”externalizare”.
Terminați ce este aproape gata
Pentru a continua un proiect în curs de desfășurare, trebuie să treceți în revistă ceea ce ați realizat deja, să vă scoateți toate uneltele și să decideți ce veți face în continuare.
Dacă un proiect este aproape finalizat, de ce să nu-l terminați imediat? Sigur, s-ar putea să rămâneți o jumătate de oră peste program, dar îl veți finaliza în mai puțin timp decât dacă ați pune totul deoparte pentru a începe din nou mâine.
Cumpărați gadgeturi utile
Unele instrumente, pe cât sunt de arătoase, pot deveni o pierdere de timp, în timp ce altele vă vor crește productivitatea.
Tehnologia este mai aproape de noi, fie că vorbim de telefoanele mobile, laptopurile, cuptoarele cu microunde sau alte facilități moderne.
Însă trebuie să fim atenți la alegerile pe care le facem, căci scriem mai repede pe un laptop decât pe o mașină de scris clasică, de exemplu.
Spuneți nu
Chiar dacă suntem tentați să sărim în ajutorul celor din jur, colegi sau familie, uneori este bine să îi refuzăm, mai ales dacă suntem la rândul nostru prinși în diferite activități.
Odată ce își dau seama că refuzați cu respect cererile care vă ”fură” din timpul personal sau de lucru, în curând vor înceta să mai ceară, notează Grammarly.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News