103 măsuri pentru înjumătăţirea numărului de morţi din accidente rutiere

trafic-valea-prahovei
trafic-valea-prahovei

Parlamentul European a adoptat, marţi, un raport ce prevede că UE trebuie să impună pe întregul teritoriu o limită maximă de viteză de 30 km/h în zonele rezidenţiale şi să promoveze utilizarea aşa-numitelor “alcolocks” (dispozitive care detectează şoferii care au consumat alcool şi blochează pornirea autovehiculului în acest caz) pentru autovehiculele de transport de mărfuri sau de pasageri.

Eurodeputaţii cer elaborarea în regim de urgenţă a unui nou plan de acţiune pentru siguranţa rutieră şi recomandă armonizarea reglementărilor privind traficul rutier, a semnelor de circulaţie, a testelor de inspecţie tehnică şi a limitelor admise de alcool prezent în sânge, potrivit Agerpres.

Raportul elaborat de către eurodeputatul german Dieter-Lebrecht Koch (PPE) propune, pentru intervalul 2010-2020, reducerea la jumătate a numărului deceselor, cu 40% a numărului răniţilor grav şi cu 60% a numărului deceselor în rândul copiilor.

Deputaţii europeni mai solicită Comisiei Europene numirea unui coordonator pentru siguranţă rutieră, care să sprijine eforturile statelor membre în vederea aplicării planului de acţiune. “Alegerea şi evaluarea măsurilor necesare trebuie să fie un proces ştiinţific, fundamentat pe date de calitate, definiţii şi statistici comparabile între ele” a precizat Koch în cadrul dezbaterii de luni seară din plenul PE.

Documentul mai “solicită depunerea unor eforturi susţinute pentru armonizarea indicatoarelor rutiere şi a normelor de circulaţie până în 2013”. Eurodeputaţii vor de asemenea o uniformizare a limitei de alcool în sânge la nivelul UE, recomandând “o toleranţă de măsurare de 0 ‰ (n.r. - zero la mie), determinată ştiinţific în primii doi ani în cazul şoferilor începători şi în permanenţă în cazul şoferilor profesionişti”.

Propunerile votate marţi prevăd şi “introducerea unei interdicţii la nivelul UE cu privire la fabricarea, importarea şi distribuirea de sisteme care avertizează şoferii cu privire la controalele în trafic (de exemplu, dispozitivele de avertizare cu privire la radare şi dispozitivele de bruiaj cu laser, sau sisteme de navigaţie care semnalează automat controalele rutiere)”.

În plus, Comisia Europeană ar trebui să elaboreze, în doi ani, “o propunere legislativă pentru o abordare armonizată cu privire la anvelopele de iarnă pentru autoturismele de pasageri, autobuze şi camioane în regiunile UE, luând în considerare condiţiile meteorologice din fiecare stat membru” şi o altă propunere, până în 2013, “menită să asigure că fiecare nou vehicul este echipat standard cu un sistem îmbunătăţit de avertizare pentru cuplarea centurii de siguranţă pentru scaunele din faţă şi din spate, care oferă atât avertismente sonore, cât şi vizuale”.

Executivul european este totodată “invitat” “să evalueze utilitatea instalării de sisteme de avertizare împotriva oboselii şi impunerea obligativităţii acestora, dacă este cazul”.

Raportul mai cere ca statele membre “să elaboreze şi să actualizeze periodic o hartă a celor mai periculoase “puncte negre” din reţelele lor rutiere, care ar trebui să fie pusă la dispoziţia publicului şi să fie accesibilă prin intermediul sistemelor auto de navigaţie”. În acelaşi timp, şoferii de camioane nu vor mai putea să efectueze depăşiri pe “tronsoanele periculoase ale autostrăzilor”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel