134 de ani de la PRIMA mașină de producție. Cu ce rula motorul de 0,6 CP

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Carl Benz a înregistrat în anul 1886 primul automobil la Oficiul Imperial de Brevete din Germania.

Conform paginii Istoria Zilei, „mașina” înregistrat se nume Motorwagen și era un vehicul propulsat de un motor cu explozie în patru timpi. Acesta era o trăsură cu trei roți și cu un motor de 0,95 litri care rula cu benzină și dezvolta 0,6 CP. Motorwagen putea atinge în linie dreaptă o viteză maximă de 16 km/h.

 
 
 
 
 
Vezi această postare pe Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#Astazi în istorie: #2noiembrie1886 Oficiul Imperial de Brevete din Germania i-a acordat lui Carl Benz brevetul pentru automobile. Primul automobil, construit de inginerul german Karl Benz în anul 1885, s-a numit Motorwagen şi era vehicul propulsat de un motor cu explozie în patru timpi, alimentat cu benzină. Acesta era, de fapt, o trăsură cu trei roți și cu un motor de 0,95 litri amplasat în partea din spate care dezvolta 0,6 CP. În aceste condiții, viteza maximă pe care Patent Motorwagen o putea atinge era de 16 km/h. În linie dreaptă. Vehiculului i-a fost acordat patentul nr. 37435, pe care Benz îl solicitase în 29 ianuarie 1886. Automobilul demara greu, scotea un zgomot infernal şi un nor de fum gros şi urât. Pentru a porni, motorul trebuia încălzit mai întâi cu apă fierbinte, iar apoi, în timp ce şoferul manevra pornirea, vehiculul trebuia împins pâna când pistoanele ajungeau să funcţioneze singure. Motorwagen a fost produs în doar trei exemplare, iar unicul care mai există şi astăzi este expus la Muzeul Tehnicii din Munchen. Benz şi-a prezentat oficial invenţia în public la 3 iulie 1886, pe Ringstrasse din Mannheim, iar la demonstraţie s-a produs şi un incident nefericit. Zgomotul motorului a speriat calul măcelarului care a luat-o la goană răsturnând produsele din căruţă în şanţ şi rănind vizitiul. În plus, Motorwagen era alimentat cu benzină, iar acest lucru a alarmat opinia publică, pentru că tocmai în acele vremuri apăruseră maşinile de gătit cu petrol, care mai făceau explozie prin bucatarii. Cum rezervorul automobilului intra de de 20-30 de ori mai mult carburant, unele ziare au sugerat că ar fi bine să-i fie retras brevetul inventatorului, pentru a nu incendia întreg oraşul. Inginerul Benz nu s-a descurajat şi a prezentat noi modele mai silențioase şi a propus amenajarea unor staţii de alimentare cu benzină la unele intersecţii, pentru ca rezervorul maşinii să nu fie prea mare. Pentru a populariza invenţia soţului ei, Bertha Benz a luat Patent-Motorwagen nr. 3, se spune fără ştirea lui Karl, şi a plecat cu automobilul să-şi viziteze rudele, pentru a-i demonstra utilitatea ca mijloc de transport pe distanţe lungi.

O postare distribuită de Istoria Zilei (@istoriazilei) pe

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel