EXCLUSIV  19 noiembrie 2003, ziua în care a murit o parte din TAROM. Dumitru Oprișiu, pilot comandant pe ultima cursă spre New York: Resemnare și dispreț - asta simțeam adânc și răscolitor

foto TAROM/dcnews
foto TAROM/dcnews

Pe 19 noiembrie, se împlinesc 20 de ani de la ultima cursă regulată dintre România și USA. 

Pentru mine, ca pilot care de mic a visat să ajungă să zboare curse transcontinentale, a fost un șoc imens. Pentru mine, ca român, a fost o palmă dată mie de proprii conaționali care au decis aceasta.Pentru mine ca și contribuabil plătitor de taxe și impozite mai mari decât orice altă categorie socio-profesională a fost maxima ofensă modul în care au fost gestionați banii și cum a devenit cursa nerentabilă.

Pentru România, impactul a fost negativ și greu de înțeles. Pentru aviația română, a fost o dramă și a pus prima bornă pe drumul pribegiei piloților români spre companiile aeriene străine.

Mesajul lui Dumitru Oprișiu, pilotul comandant al ultimei curse

Ca să putem înțelege singuri ce a însemnat acest ultimă cursă am să vă redau ad literam mesajul pilotului comandant al acestei ultime curse, Dumitru Oprișiu:

“Ziua în care a murit o parte din Tarom a fost ziua de 19 Noiembrie 2003. La ora 09.59, aeronava A310, YR –LCB a decolat în ultimul său zbor transatlantic sub sigla Tarom și a ajuns la JFK - New York la ora 20.21, după 10.22 ore de zbor. Nici unul dintre colegii mei nu și-a dorit să trăiască un asemenea moment, în fapt un coșmar teribil pentru orice pilot al unei companii care a fost de referință cândva pentru siguranța și securitatea zborului, calitatea personalului și a serviciilor, numărul mare de rute intercontinentale.

"Parcă trăiam într-un fel de "Ghetsimani" urât al Taromului"

Sorții au făcut ca dificila sarcină de a zbura acea cursă să cadă pe umerii mei. Astfel, am ajuns ca în acea zi să fac parte din echipajul acelei ultime curse și alături de colegi să avem parte de cea mai tristă zi petrecută în companie. Ce a fost în sufletul fiecăruia dintre noi și a celor de acasă este greu de descris și nici nu doresc să comentez mai multe. Parcă trăiam într-un fel de “Ghetsimani” urât al Taromului și pur și simplu ne simțeam trădați! Resemnare și dispreț - asta simțeam adânc și răscolitor în mintea și sufletul fiecăruia dintre noi.

Aceste sentimente erau născute din titlul de glorie obținut, culmea ridicolului, chiar de către cei aflați în acea perioadă în cel mai toxic management al companiei de până atunci și plecați tocmai dintre noi piloții! De fapt, niste impostori, subjugați compromisului și lipsiți de vreun reper moral, dar care mereu au avut o problemă cu menținerea verticalității coloanei vertebrale. Era cunoscut faptul că, dacă ar fi încercat să stea în picioare drept și în fața unei oglinzi morale, îi apuca vertijul!

Pur și simplu și-au oprit de la zbor propriul avion pe care zburau! INCREDIBIL! Invariabil, dar toți membrii acelui echipaj aveam aceleași sentimente la adresa lor, din moment ce au acceptat să se compromită astfel și să distrugă o muncă de atâția ani. Fiecare dintre membrii echipajului recunoștea în sinea lui că maximul de apreciere ce merită să le fie acordat odată pentru totdeauna nu putea fi decât disprețul! Nu meritau altceva!

"Niște infractori de duzină care au făcut-o în interesul lor!"

Superficialitatea și decrepitudinea acestei adunături cinice, orgolioase și disprețuitoare a adus osânda pentru cei mulți care au avut de suferit. Bună parte din personal nu s-a mai regăsit în companie, unii rămânând fără slujbe, iar alții trebuind să ia calea pribegiei prin țări străine. Întotdeauna, pe călăi ii încântă barbaria făcută - și celor din această execuție le dădea satisfacții orgasmice pe care și le arătau rânjind asemenea unor geambaăi de cai pricopsiți prin saloanele protipendadei vremii. De fapt doar niște infractori de duzină, care n-au gândit cu capul, ci cu fundul și au făcut-o în interesul lor și atât!

Maurul și-a făcut datoria. Maurul poate să plece”, o celebră expresie atribuită maurului din Tunis, din Conjurația lui Fiesco de Friedrich Schiller, s-a adeverit cât se putea de potrivită atunci…"

Vezi și: ”TAROM se scufundă” atenționează pilotul Cezar Osiceanu. Salariile scad cu peste 50%. Informarea primită de angajați

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel