Există mai multe strategii de creștere pe care o afacere le poate adopta, iar selecția depinde de industrie, resurse și obiectivele specifice ale companiei. În cele ce urmează ne străduim să redăm cele mai importante 4 măsuri care pot fi adoptate de companii pentru creșterea profitului.
Este o strategie care are ca scop atingerea unor piețe suplimentare, atragerea altor segmente de clienți noi.
Introducerea de produse sau servicii complet noi în portofoliu. Aceasta poate include inovații, îmbunătățiri ale produselor existente sau lansarea unor linii complet noi. Companiile ar trebuie să utilizeze noile tehnologii pentru a dezvolta produse sau servicii inovatoare care să ofere avantaje competitive.
O altă posibilitate pe care o au companiile este de a modifica produsele sau serviciile existente pentru a satisface nevoile unor segmente diferite de clienți sau pentru a aborda noi piețe.
Inovarea și tehnologia pot juca un rol esențial în creșterea cifrei de afaceri a unei firme, fiind astfel foarte importante investițiile în cercetare și dezvoltare pentru a crea produse noi și inovatoare.
Prin cercetare pot fi identificate nevoile neacoperite ale pieței, adică produse sau servicii prea puțin comercializate, oportunității excelente pentru cei care doresc să își crească cifra de afaceri a companiei.
Utilizarea de tehnologii noi pentru a eficientiza procesele operaționale, automatizări etc. Există multe fonduri nerambursabile care se acordă și care pot fi atrase pentru implementarea noilor tehnologii, însă atragerea lor poate presupune anumite modificări structurale juridice, precum și înființarea unei companii noi etc.
Procedurile interne reprezintă seturile de reguli și operațiuni stabilite pentru a ghida activitățile zilnice ale unei organizații. Aceste proceduri joacă un rol esențial în creșterea unei afaceri. Procedurile interne trebuie să fie adaptabile la schimbări. Prin revizuirea și actualizarea regulată a procedurilor, o afacere poate rămâne receptivă la schimbare și poate exploata oportunitățile emergente.
Procedurile bine definite ajută la organizarea și optimizarea fluxurilor de lucru, ceea ce duce la o mai mare eficiență operațională. Acest lucru poate reduce timpul și efortul necesar pentru a finaliza sarcini specifice, care poate duce la o diminuare a personalului și, pe cale de consecință, la economii pe care firma le poate face în acest mod. O altă variantă este să creeze cu personalul respectiv noi produse pe care să le comercializeze și să își mărească cifra de afaceri în acest mod.
Marketingul poate juca un rol crucial în creșterea unei afaceri prin atragerea și reținerea clienților, creșterea conștientizării brandului și generarea de vânzări. Marketingul cuprinde mai multe strategii și amintim aici înțelegerea nevoilor și preferințelor clienților, identificarea concurenței.
În marketing este foarte important conținutul care trebuie să fie relevant și valoros pentru atragerea audienței, iar acesta poate fi expus pe site-uri, bloguri. Pot fi folosite grafice, videoclipuri, dar și alte formate care permit comunicarea mesajelor.
Un alt aspect foarte important și cu un grad mare de rentabilitate este SEO (optimizare pentru motoarele de căutare). Este un ansamblu de tehnici și strategii utilizate pentru a îmbunătăți vizibilitatea unei pagini web sau a unui site în rezultatele motorului de căutare. Scopul este de a atrage trafic organic și de a obține o poziționare mai înaltă în paginile de rezultate ale căutării.
Traficul organic reprezintă acel flux de vizitatori către un site web care provine din rezultatele căutărilor organice ale motoarelor de căutare, cum ar fi Google, Bing sau Yahoo. Acest tip de trafic este rezultatul afișării site-ului în mod natural în rezultatele căutărilor, fără a implica plăți directe către motoarele de căutare pentru poziționarea site-ului în partea superioară a rezultatelor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu