GREVĂ TAROM. CORESPONDENȚĂ PILOȚI TAROM, situație dezastruoasă. Ce se întâmplă în interiorul TAROM

Piloții și însoțitorii se bord de la Tarom se pregătesc de noi proteste. Aceștia vor intra săptămâna viitoare în grevă pentru că administrația nu le ia în seamă revendicările. 

În data de 9 octombrie, conducerea Tarom a solicitat Consiliului de Administrației aprobarea încheierii unui acord astfel încât drepturile de care au beneficiat toate categoriile de salariați să poate fi acordate și în această perioadă, timp în care se va negocia un nou CCM. Angajatorul dorește să reînceapă cât mai curând posibil negocierile colective.

În rândurile de mai jos, DC News vă prezintă corespondențele piloților care arată ce se petrece în interiorul Tarom, principala problema lor fiind salariile.


1. "Stimate domnule Director General, Numele meu este V. și sunt pilot.

Cu tot respectul, dar eu personal nu înțeleg nimic din mesajul pe care doriți să îl transmiteți. Că nu exista CCM în vigoare, știe toată lumea, nu cred că mai era nevoie să îmi reamintiți. Faptul că ați solicitat CA incheierea unui acord, este egal cu zero atâta timp cât respectivul acord ar fi semnat doar de conducere, SPLR nedorind din câte știu eu să semneze astfel de hartii. Aș fi curios însă să detaliați puțin care sunt aceste demersuri pe care susțineți că le întreprindeți pentru finalizarea negocierilor. Pentru că eu nu am auzit de nici un fel de astfel de demers până în momentul de față. Ce am auzit în schimb, este că nu ați răspuns pozitiv la nici una dintre cerințele noastre și că nici nu aveți de gând să o faceți.

Deci, mai corect ar fi să ne spuneți, că dumneavoastră și întreaga conducere, nu doriți să negociați, ci doriți să ne impuneți anumite condiții, fapt care din păcate este inacceptabil pentru noi. Motiv pentru care, în ochii mei, dumneavoastră sunteți direct responsabil pentru situația în care s-a ajuns în momentul de față precum și pentru situațiile neplăcute ce ar putea apărea în viitor, atât pentru companie cât și pentru pasagerii acesteia. Dumneavoastră sunteți responsabil și pentru managementul care nu a reușit în atâtia ani să facă compania acesta să devina profitabilă, astfel încât aceste firimituri pe care le cerem noi personalul navigant, să nu mai reprezinte un capăt de țară și să pericliteze într-un asemenea hal întreaga activitate a unei companii cu o cifra de afaceri de 250 mil EUR anual.

Realitatea este, că personalul navigant reprezintă motorul întregii activități din această companie. Dacă ar face grevă 1000 din restul angajaților din Tarom, iar noi am continua să ne facem treaba, cu siguranță că nici nu s-ar simți și totul ar funcționa aproape de normal. Dar dacă acest motor de care vă spuneam nu mai funcționează în parametrii de până acum, acest lucru poate avea un impact major atât asupra costurilor de operare cât și asupra imaginii generale a companiei. Din păcate ce nu cred eu că s-a înțeles la nivelul întregii conduceri este că de acestă dată, personalul navigant este extrem de unit în ducerea la bun sfârșit al acestui demers. Chiar dacă unii dintre noi vor trece printr-o perioadă mai grea, în care nu vor primi toate drepturile bănești ce li se cuvin, cu siguranță acest lucru nu va face decât să îi îndârjească mai mult și să nu accepte nici un fel de compromis. Deci, eu cred, că la un consens s-ar putea ajunge și mâine dacă s-ar dori cu adevărat acest lucru, nefiind nevoie nici de conflict de muncă, nici de medieri sau arbitraje... problema este că nu se dorește. Ce cred eu că se doreste, este doar liniște până la alegeri și atât. În concluzie, aș vrea să vă spun cu sinceritate și realism, că de această dată, singura soluție va fi să ne dați ceea ce cerem, adică oricum o nimica toată față de restul sumelor care se scurg din această companie, iar apoi, dumneavoastră și restul conducerii veți putea avea în sfârșit liniștea mult dorită.

Cu stimă, V.

2. Stimate Director General, Mă numesc T. și sunt pilot în cadrul TAROM.

Sunt profund atașată de această Companie, de oamenii care o formează și care îmi sunt colegi. Ei reprezintă climatul în care m-am format și am crescut din punct de vedere profesional și personal și ei sunt "motorul" acestei Companii. Sunt oameni care își fac meseria cu drag și cu pasiune, oameni care au dat dovadă de multă înțelegere când Compania a trecut prin perioade mai dificile și care de multă vreme nu mai sunt ascultați, ci doar auziți. Formarea mea profesională nu zmi permite să ofer soluții financiare sau legale pentru aplanarea conflictului actual existent între personalul navigant și Companie.

Pot însă să vă spun că, din perspectiva unui om aflat "în prima linie" de operare a acestei Companii aeriene, siguranța zborului nu mai este o prioritate pentru Companie. A rămas o prioritate pentru mine, și sunt convinsa că și pentru ceilalți colegi, însă climatul actual, din obsevațiile mele, induce grad ridicat de stres tuturor celor care activează în cadrul Direcției de Zbor. Mai pot să vă spun, că aceastâ Companie nu a depus nici un efort în a purta o NEGOCIERE, în adevăratul sens al cuvântului, cu personalul navigant, ci doar a încercat prin diverse mijloace să forțeze asupră noastră același CCM.

Nu cred că vă comunic informații noi, și că raspunsul meu să fie eficient, vă spun că nevoia mea din acest moment este să fiu SOLIDARĂ cu colegii mei în speranța că mai multe voci se vor putea face ASCULTATE.

Cu stimă, T.

3. Bună ziua, Mă numesc D. și sunt pilot al Companiei TAROM.

Adresez această scrisoare Consiliului Director al Companiei și de ce nu membrilor CA. În primul rând mă voi adresa în limba română și îi rog și pe colegii mei să facă același lucru pentru că nu sunt deloc convins că Dl Director citește mesajele venite din partea noastră. Doar așa se explică totală lipsa de reacție de care dă dovadă, poziție prin care de fapt s-a facut remarcat pe întreaga perioadă a mandatului său. Ținând cont de starea generală și crescândă de nemulțumire și frustrare a mea și a colegilor mei (piloți și însoțitori de bord) mă văd nevoit să vă aduc la cunoștință faptul că SIGURANȚA zborului este serios afectată de situația actuala din Companie.

Lipsa de informații și de respect din partea conducerii, scăderea nejustificată a veniturilor și ȘANTAJUL la care suntem supuși pentru acceptarea unui acord sunt în măsură să afecteze grav capacitatea de concentrare și aptitudinile personalului navigant în desfășurarea în siguranța zborului. Credeți Doamnelor și Domnilor Directori că prin acțiunile Dvs reușiți să creați un mediu sănătos și sigur, fără factori de risc, pentru pasagerii și angajații Dvs? Credeți că ați asigurat toate resursele necesare pentru siguranța zborului? Credeți că v-ați îndeplinit toate sarcinile pentru promovarea siguranței zborului? Datorită lipsei de transparență și a lipsei de decență/ curaj a conducerii de a se prezenta în fața angajaților, eu și mulți dintre colegii mei nu știm care sunt resursele și/sau problemele financiare ale Companiei, dar credeți că TAROM poate fi o afacere de succes atâta timp cât siguranța zborului este afectată în mod direct prin deciziile dvs? Dar oare doriți ca TAROM să fie o afacere de succes?

O zi bună tuturor, D.

4. Bună seara Domnule Director General,

Mesajele primite de la colegii mei confirmă nemulțumirile care v-au fost aduse la cunoștință de catre liderii de sindicat ai personalului navigant. Atitudinea dvs total neprofesionistă a adus personalul navigant în situația de a declanșa conflictul de muncă. Încrederea oarbă în serviciul juridic, directorii executivi și reprezentanții sindicatului tehnic v-au pus în situația penibilă de a transmite către ITM un contract colectiv de muncă care nu a fost înregistrat deoarece ÎNCALCĂ FLAGRANT LEGEA.

Apropo de lege, nerespectarea prevederilor procesului verbal de acordare a diurnelor, semnat de reprezentanții companiei și cei ai personalului navigant, reprezintă - în afara lipsei de respect - UN FURT, pentru care plângerile penale pentru abuz în serviciu și declarații mincinoase vă vor trezi la realitate, domnule Heinzmann.

O seara bună, I.

5. Stimate domnule Director General, Numele meu este O și sunt însoțitor de bord.

Cu tot respectul, doresc să vă informez că subscriu în totalitate opiniei colegilor mei. Și în plus vă propun să încercați să duceți și dumneavoastră un trai decent cu 1271 RON salariu lunar.

Vă mulțumesc, O.

Septembrie: grevă TAROM

În luna septembrie, stewardesele și piloții Tarom au intrat în grevă, nemultumiți de salarii. Atunci, mai multe curse internaționale și nationale au fost anulate sau amânate, iar sute de oameni au fost blocați pe aeroporturi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel