Aeroportul Heathrow este în prezent centrul problemelor aeriene din Londra, 5.000 de pasageri fiind lăsați fără prea multe soluții de liniile aeriene care au anulat zborurile.
Aproximativ 30 de zboruri care transportă până la 5.000 de pasageri au fost anulate pe aeroportul Heathrow din cauza unor probleme tehnice care afectează bagajele. Aeroportul a cerut luni de zile companiilor aeriene să reducă 10% din zborurile din orarul terminalelor doi și trei.
Totul vine după probleme la zonele de recuperare a bagajelor, după ce săptămâna trecută au apărut imagini cu bagaje îngrămădite și manevrate necorespunzător, scrie BBC.
Pe de altă parte, EasyJet a anunțat planuri de a reduce 7% din cele 160.000 de zboruri programate între iulie și septembrie. Inițiativa a venit după ce Gatwick, principalul aeroport al EasyJet, a declarat că va reduce numărul de zboruri care decolează de pe aeroportul său în timpul sezonului de vară din cauza lipsei de personal.
Unele companii aeriene ar putea combina destinația zborurilor la Heathrow, ceea ce înseamnă că unii pasageri nu vor avea călătoriile amânate. Heathrow a spus că reducerea numărului de zboruri „minimizează” impactul problemelor tehnice care afectează sistemele de bagaje.
„Ne cerem scuze pentru perturbările cu care s-au confruntat pasagerii în acest weekend”, a spus compania.
British Airways, care operează de la terminalele trei și cinci, a declarat pentru BBC că a făcut „un număr mic de anulări” ca urmare a solicitării aeroportului. BA va putea reacomoda marea majoritate a clienților pe noi zboruri.
Sute de zboruri în Marea Britanie au fost anulate în săptămâna Jubileului de platină și au fost ridicate vocalizate cu privire la alte probleme legate de călătorie în timpul verii. Perturbarea a fost cauzată de mai mulți factori, dar deficitul de personal a făcut ca industria aviației să se lupte pentru a face față cererii de după pandemie.
Pe lângă Gatwick, EasyJet a confirmat, de asemenea, că vor exista anulări de zboruri pe alte aeroporturi din rețeaua companiei aeriene, inclusiv hub-ul Schiphol din Amsterdam, dar încă nu au stabilit un număr precis. Săptămâna trecută, Schiphol a declarat că va limita numărul de pasageri permis pe aeroport în timpul verii, ceea ce duce la o scădere cu 16% a zborurilor planificate.
EasyJet a spus că pasagerii vor primi o notificare prealabilă și vor primi posibilitatea de a rerezerva zboruri alternative.
ANPC a transmis că din 30 aprilie 2021, când s-au ridicat majoritatea restricţiilor impuse de pandemia de COVID-19, compania aeriană Blue Air a anulat peste 11.200 de zboruri pentru care erau făcute aproape 180.000 de rezervări şi s-au plătit peste 66,5 milioane de lei. Totodată, ANPC susține că Blue Air nu a oferit călătorilor motive pentru anularea zorurilor, nu a rambursat contravaloarea acestora şi nici nu a plătit compensaţii, scrie Economica.ro.
„Astfel, în perioada analizată de comisarii ANPC, mai exact începând cu 30 aprilie 2021 (momentul ridicării majorităţii restricţiilor de zbor impuse de pandemia de Covid-19) şi până la data de 14 iunie 2022 – când rezultatele cercetărilor au fost aduse la cunoştinţa reprezentantului companiei -, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri. Acestora le corespund 178.405 rezervări pentru care s-au efectuat plăţi în valoare totală de 66.585.967,68 lei calculate la cursul în lei comunicat de BNR în data de 14.06.2022 al valutelor, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri”, a mai transmis ANPC. Citește continuarea AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu
de Roxana Neagu