Unele dintre primele întrebări care apar atunci când ai un business care îți dorești să crească, sunt: Cum îmi promovez afacerea, astfel încât să atrag clienți noi? Apelez la o agenție, fac totul pe cont propriu sau îmi angajez propriii oameni de marketing? Răspunsurile la aceste întrebări depind, în mare parte, de bugetul de care dispui.
În general, afacerile la început de drum au bugete mai restrânse, ceea ce înseamnă că vor fi nevoiți ca, în primă fază, să se concentreze pe servicii de promovare într-o măsură limitată, care au, totodată, un ROI bun. Fie apelează la o agenție, fie angajează un specialist cu o experiență solidă. Ideea de a-ți promova afacerea pe cont propriu îți poate epuiza resursele financiare și mentale, necesare pentru a te concentra pe alte aspecte importante în creșterea companiei. În schimb, afacerile mijlocii sau mari pot apela la furnizorii de servicii de marketing, în funcție de nevoile pe care le au. Dacă obiectivele sunt mari iar bugetul este pe măsură, o companie poate lucra cu mai multe agenții specializate pe anumite ramuri ale marketingului, spre exemplu, o agentie de marketing digital Romania sau o agentie de PR. Iată la ce tipuri de agenții de promovare poți apela și cum te poate ajuta fiecare:
O agenție de digital marketing are grijă de toate nevoile tale de marketing și îți livrează servicii de performance, de SEO, de content marketing, de webdesign, de generare de leaduri și nu numai, astfel încât să îți creeze o prezență online puternică. Astfel, nu mai ai nevoie de o agenție webdesign sau de una de SEO distinctă și specializată, deoarece ai toate serviciile asigurate printr-un singur furnizor. Această variantă este una excelentă pentru orice companie care își dorește vizibilitate și noi clienți, deoarece agenția reușește să acopere mai multe nevoi printr-o singură echipă, specializată pe fiecare serviciu în parte.
Agențiile de relații publice te pot ajuta să devii vizibil în media, să îți construiești reputația și să o susții pe termen lung prin serviciile de consultanță. Comunicatele de presă, evenimentele de lansare, menținerea relației cu jurnaliștii și construirea unei strategii pe termen lung care să te ajute la atingerea obiectivelor sunt doar câteva dintre serviciile pe care le poate oferi o agenție de PR.
Dacă ai nevoie de o prezență puternică pe rețelele sociale, atunci apelezi la o agenție de social media marketing. O astfel de agenție știe cum funcționează fiecare rețea socială, cunoaște trendurile și îți poate crea conținut care să devină viral pe TikTok, Instagram, Facebook sau pe orice altă rețea îți trece prin minte. De asemenea, dacă ai nevoie de sprijin pentru menținerea relației cu clienții pe social media, un specialist în community management te va ajuta în acest sens. El va răspunde la comentarii și mesaje și va păstra legătura cu tine, pentru a se asigura că e la curent cu toate noutățile din compania ta.
În general, serviciile de branding intră sub tutela agențiilor de PR sau de advertising, însă există și companii care livrează servicii de sine stătătoare de branding. Ele te ajută la creșterea gradului de conștientizare a publicului tău țintă, precum și la creșterea reputației brandului. Specialiștii în branding vor construi atât o imagine, cât și o poveste a brandului tău, astfel încât brandul să se conecteze la nivel emoțional cu clienții.
Tot ce înseamnă afișe outdoor, reclame TV, spoturi radio, reclame online intră în sarcina agențiilor de advertising. O astfel de agenție îți va livra și servicii creative de design grafic, planificare strategică, creare de conținut sau cercetare de piață. Pentru crearea materialelor video de tipul reclamelor, aceste agenții colaborează cu case de producție și post-producție publicitară, care, la rândul lor, implică niște costuri suplimentare atunci când solicită clientul campanii de acest gen.
Cele mai multe dintre agențiile care te ajută să îți crești vizibilitatea afacerii, astfel încât să atragi noi clienți, oferă servicii mixte de promovare. Atunci când alegi să colaborezi cu una sau cu mai multe, pune pe listă cele top trei nevoi de marketing ale companiei tale, astfel încât alegerea să fie una mai ușoară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News