Iată câteva lucruri importante pe care orice proprietar de maşină trebuie să le ştie în ceea ce priveşte schimbarea cauciucurilor de vară cu cele de iarnă.
Mulți șoferi apucă roata cu o mână de sus și alta de jos la demontarea acesteia de pe mașină. În special în cazul mașinilor cu roți mari (cum sunt SUV-urile), acest lucru poate cauza răniri dacăî roata va cădea peste mâna de jos. Corect, poziționează mâinile ca pe volan – la orele 9 și 3 (sau 9 și un sfert). Dacă ai nevoie de forță mai mare pentru a face roata să cadă aplică-i un șoc scurt cu piciorul.
Prea puțini intuiesc asta și cei mai mulți montează, dimpotrivă, roțile mai bune pe față. Stabilitatea mașinii în viraje este mai importantă decât tracțiunea, așa că cele mai bune anvelope merg pe roțile din spate. În caz contrar ai șanse mari să ajungi într-un șanț la prima curbă pe carosabil alunecos sau, și mai rău, într-o mașină de pe contrasens. Pentru o uzură uniformă, roțile trebuie rotite periodic faţă-spate, scrie promotor.ro.
Roțile trebuie depozitate într-un loc întunecos, uscat și rece. O pivniță este perfectă pentru asta. Roțile complete stau cel mai bine pe orizontală, una peste cealaltă, preferabil folosind un stand special. Dacă le depozitezi „în picioare”, va trebui să le rotești periodic pentru a nu se aplatiza în zona de contact cu solul (valabil și pentru mașinile care stau mult nemișcate).
Jantele și butucul roților nu trebuie să fie ruginite. În caz contrar, demontarea acestora se va face foarte greu în sezonul următor. Același lucru este valabil și pentru prezoane. Dacă observi urme de rugină, curăță zonele cu o perie de sârmă și folosește un lubrifiant care să împiedice rugina să se dezvolte. Prezoanele ruginite se schimbă cu altele noi.
Roțile dezechilibrate sunt mai zgomotoase și induc vibrații în direcție și componentele trenului de rulare. În timp, acestea se vor uza și mașina va avea nevoie de reparații costisitoare. Echilibrează roțile la un atelier de vulcanizare. Dacă echilibrarea nu rezolvă problema vibrațiilor, este posibil să ai anvelope aplatizate – vezi punctul 3.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News