Una din măsurile de contracarare a crizei economice anunţate de Guvern se referă la un program de sprijin pentru transportatori şi distribuitori.
Astfel, s-a propus o schemă de ajutor de stat în valoare de 300 de milioane de lei pentru decontarea a 0,50 lei/ litru de carburant pentru sprijinirea operatorilor economici care efectuează transport rutier de mărfuri în cont propriu sau pentru alte persoane, precum şi transport de persoane ocazional sau regulat, dar şi pentru companiile implicate în activităţile de distribuţie (doar pentru alimentarea făcută pe teritoriul României).
Potrivit calculelor efectuate ar fi vorba de circa 4.000 de potențiali beneficiari. Sursa de finanţare arătată este din buget de stat, prin Ministerul Transporturilor.
Într-o intervenție telefonică deputatul liberal, proaspăt numit consilier onorific al premierului Nicolae Ciucă, a declarat pentru B1TV:
”E o măsură pe care piața a solicitat-o, noi estimăm că vor fi aproximativ 4000 de firme care ar beneficia de acest sprijin. Pentru România sectorul de transport și distribuție este foarte important atât în țară cât și aport al economiei românești în economia europeană.
Vom vedea efectele în practică. În mod normal este un sprijin și el ar trebui să se reflecte și în domolirea creșterii inflație, deși, a spus-o și ministrul de Finanțe ieri și este corect, vedem acest fenomen inflaționist și în Europa de Vest, ori România importă o bună parte de produse din Uniunea Europeană, din vestul Europei și acolo unde prețurile cresc și noi ne vom confrunta cu o creștere de prețuri”, a declarat deputatul liberal Sebastian Burduja.
Reducerea accizei la carburant cu 50%, o măsură de care ar fi putut beneficia toți românii, s-a constatat a contraveni normelor Uniunii Europene, cel puțin în România.
Răspunsul transmis deputatului de secretarul de stat Lucian - Ovidiu Heiuș subliniază faptul că ambele măsuri ar intra în conflict cu Directivele UE în domeniu și ar avea și un impact semnificativ asupra bugetului de stat.
”Referitor la diminuarea cu 50% a nivelului accizelor pentru produsele energetice - benzină fără plumb și motorină, pe o perioadă de 6 luni este prevăzut în legislația națională la titlul VIII "Accize și alte taxe speciale" din legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal și reprezintă transpunerea prevederilor directivelor UE în domeniu, respectiv Directiva 2008/118/CE (..) și Directiva 2003/96/CE a Consiliului privind restructurarea cadrului comunitar de impozitare a produselor energetice și a electricității.
În ceea ce privește nivelul accizelor aplicabil benzinei fără plumb și motorinei, precizăm că Directiva 2003/96/CE stabilește ratele minime de impozitare care sunt obligatorii pentru toate statele membre și nu prevede posibilitatea unui mecanism de derogare pentru reducerea temporară a nivelului accizelor pentru benzină fără plumb și motorină.De asemenea, precizăm că nivelul accizelor este în permanentă monitorizare de către Comisia Europeană, astfel că nerespectarea nivelurilor minime de impozitare prevăzute de directivele UE în domeniu ar putea determina declanșarea acțiunii în constatarea neîndeplinirii actualelor obligații ce îi revin României în calitate de stat membru al UE.", se indică în răspunsul Ministerului Finanțelor, potrivit Hotnews.
Citește AICI precizările Ministerului de Finanțe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News