Un român a încasat 500.000 lei pentru o singură poliţă CASCO în 2021.
Valoarea celor mai mari 10 daune plătite în 2021 de asigurătorii din România în baza poliţelor facultative CASCO a depăşit 5 milioane de lei (circa 1 milion de euro), potrivit unei analize realizate la nivelul membrilor UNSAR, dată marţi publicităţii.
Dintre acestea, cea mai mare despăgubire plătită a depăşit 500.000 de lei şi a fost achitată în urma unui accident rutier. Din Top 10 al celor mai mari despăgubiri plătite în baza acestui tip de asigurare, şase au fost achitate ca urmare a producerii unor accidente rutiere, trei din cauza unor incendii şi una din cauza unei inundaţii.
La nivelul întregii pieţe, despăgubirile totale plătite în baza poliţelor CASCO au depăşit 2 miliarde lei (aproximativ 410 milioane euro), în creştere cu circa 10% faţă de anul anterior, arată datele oficiale ale ASF. În România, erau în vigoare la finele anului trecut puţin peste 1 milion de poliţe facultative CASCO, precizează UNSAR.
"În ciuda speculaţiilor unei asociaţii care nu are competenţe de specialitate şi care pare a urmări să inducă un sentiment de neîncredere la nivelul societăţii vizavi de conceptul de asigurare, sistemul de asigurări auto este alături de români atunci când neprevăzutul se produce. Statisticile arată că asigurătorii din România au achitat, în medie, în fiecare zi a anului trecut, despăgubiri de peste 1 milion de euro pentru daunele CASCO şi aproape 2 milioane de euro pentru daunele aferente poliţelor RCA", au declarat reprezentanţii UNSAR.
Aceştia subliniază, din nou, că orice fel de dezbatere publică cu privire la sectorul asigurărilor auto şi la funcţionarea instituţiilor asociative ale acestuia ar trebui să plece de la datele oficiale ale autorităţilor publice care au atribuţii cu privire la piaţa asigurărilor şi nu de la speculaţiile unor entităţi private interesate care pot induce opinia publică în eroare.
"În acest context dificil pe care îi traversăm, trebuie să dăm cu toţii dovadă de responsabilitate. O asigurare este cu atât mai importantă acum", au adăugat aceştia.
Înfiinţată în 1994, UNSAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea deţin o pondere de aproximativ 90% din piaţa locală de asigurări. Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea şi reprezentarea intereselor asigurătorilor şi reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătăţirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activităţii de asigurări în România şi a dezvoltării durabile a industriei de profil pe plan intern şi internaţional. Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al Federaţiei Asigurătorilor şi Reasigurătorilor Europeni - Insurance Europe, scrie Agerpres.
De când trotinetele electrice au devenit mijlocul de transport preferat pe distanțe mici, graţie și municipalităților care le pun la dispoziția cetățenilor, țările europene au început să aibă probleme. Problemele apar în primul rând din cauza nereglementării acestor mijloace de transport. Până de curând, multe state încadrau trotinetele în aceeași clasă cu bicicletele, cu aceleași obligații și restricții. Iar trotinetiștii se dădeau prin orașe pe unde voiau ei și cum voiau ei, inclusiv în diverse stări, neconforme circulației pe drumurile publice. Dar, în ultimul an, lucrurile au început să se schimbe atât la nivel continental cât și în România. De pildă, autoritățile noastre lucrează la alinierea legislației naționale la noile reglementări UE, urmând să introducă obligativitatea asigurării de răspundere civilă (RCA) și pentru trotinetele și bicicletele electrice, conform unui articol despre asigurarea rca a trotinetelor, aminteşte Click.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News