Motoarele diesel moderne au filtre de particule în eşapament, pentru a combate emisiile din evacuare. Ca orice alt filtru, însă, şi acesta riscă să se blocheze la un moment dat şi să reducă performanţele maşinii. Iată care sunt cei şase paşi pentru regenerarea acestuia.
Dispozitivul folosit pentru reducerea emisiilor se numește filtru de particule diesel (DPF). Procesul de curățare se numește regenerare. Mașina are un simbol de bord care vă spune când este necesară regenerarea.
Drept urmare, producătorii auto au conceput câteva moduri de regenerare a filtrului prin ridicarea temperaturii în evacuare pentru arderea funinginii și reducerea acesteia la nivelul de cenușă. Când conduceți cu viteze mari, temperatura din evacuare devine suficient de mare pentru a arde funinginea. Aceasta se numește regenerare pasivă.
Dacă vehiculul nu atinge frecvent viteze mari, motorul poate arde ceva combustibil suplimentar pentru a ridica temperatura la viteze mai mici și pentru a obține același rezultat. Aceasta se numește regenerare activă. Vehiculele folosesc o combinație din ambele metode de regenerare pentru a menține filtrul curat cât mai mult timp.
În timp condusului, computerul mașinii monitorizează constant nivelul funinginii din filtru pentru a determina când este necesară regenerarea. Când nivelul funinginii atinge un anumit prag, de obicei în jur de 45%, motorul va încerca activ să reducă nivelurile.
Dacă motorul nu este în măsură să arde funinginea din cauza unei scurte deplasări, computerul va porni apoi lumina de avertizare a filtrului pentru a avertiza șoferul, scrie promotor.ro.
Care sunt pașii pe care trebuie să îi faceți pentru a declanșa regenerarea filtrului de particule?
- Asigurați-vă că rezervorul de motorină este plin în proporție de 60%;
- Mergeți 30 de minute cu turație constantă 2.800 RPM;
- Faceți o pauză de 30 de minute cu motorul oprit;
- Mergeți din nou 30 de minute cu 2.800 de turații;
- Faceți pauză 30 de minute cu motorul oprit;
- La repornire trebuie să intre în regenerare.
Dacă sunteţi proprietarul unei mașini cu cutie automată ar putea fi necesară folosirea modului manual pentru a atinge turația optimă, de 2.800 RPM. Durata de rulare rămâne aceeaşi, respectiv 30 de minute.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News