India vrea ca maşinile să fie mai conectate, pentru a reduce numărul accidentelor, dar şi pentru a decongestiona traficul.
O comisie a guvernului indian a recomandat producătorilor auto să lucreze mai mult la opţiunile de conectivitate ale maşinilor pentru ca acestea să comunice mai bine cu alte vehicule, într-o încercare de a creşte siguranţa rutieră. India este una dintre ţările cu cele mai mari rate ale accidentelor din lume, astfel că acest sfat ar putea forţa producătorii de vehicule să echipeze maşinile conectate cu tehnologii care permit folosirea undelor pentru transmiterea de semnale de avertizare altor şoferi, dar şi pentru a comunica cu sisteme de semnalizare de drumuri, cum sunt semafoarele.
"Multe dintre accidente au loc din cauza scenariilor care implica lipsa de informaţie. Cei mai mulţi senzori nu funcţionează cum trebuie în aceste, iar V2X, această tehnologie de care vorbim, ar rezolva problema", se arată în raportul de 58 de pagini al comisiei, conform Reuters.
Comisia vrea includerea sistemului V2X în ratingurile NCAP, însă nu a stabilit şi un termen limită pentru adoptarea acestei recomandări. În Europa, regulile EURO Ncap recunosc conectivitatea maşinilor drept o bornă cheie în evitarea accidentelor şi în acordarea de ratinguri de siguranţă maşinilor, în timp ce China şi SUA sunt printre ţările care iau în calcul introducerea unor reguli similare.
Acest raport din India va fi acum analizat de ministerul Comunicaţiilor şi de cel al Transporturilor, pentru a fi luată o decizie finală asupra implementării noului regulament. Cele două ministere nu au făcut, însă, comentarii.
Şosele aglomerate din India scot în calea şoferilor multiple obstacole, de la vite la pietoni. Astfel, în 2021 au fost peste 153.000 de decese pe şosele din India, în 412.000 accidente. Mulţi şoferi nu respectă benzile de circulaţie, dar nici limitele de viteză, din moment ce poliţia nu este extrem de prezentă pe şosele.
"Având în vedere faptul că avem limitări în creşterea infrastructurii, avem nevoie mare de tehnologie pentru a răspunde acestor probleme", se mai arată în raportul comisiei.
Sistemul NCAP indian nu obligă la prezenţa niciunei opţiuni pe maşini, însă dă ratinguri pe baza rezistenţei la impact. Astfel, unele maşini produse în India au senzori pentru impact frontal şi senzori de frânare de urgenţă, dar aceşti senzori sunt acţionaţi la distanţă mică. V2X este o tehnologie mai avansată şi se bazează pe o reţea care poate emite avertismente cu kilometri înainte de zone periculoase.
Datele din SUA arată că sistemul V2X ar putea preveni până la 600.000 de accidente pe an.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu