Canalul media utilizat cu cea mai mare frecvenţă de către români este televiziunea, 85% dintre aceştia declarând că se uită la televizor în fiecare zi sau aproape în fiecare zi, potrivit studiului Eurobarometru, care arată că un procent similar se înregistrează şi în ansamblul Uniunii Europene.
Celelalte mijloace de comunicare sunt însă mai puţin utilizate decât în Uniunea Europeană, potrivit studiului. Astfel, 32% dintre români spun că ascultă zilnic radioul, 16% citesc presa scrisă, iar 30% utilizează internetul, mai puţin cu 24, 16 şi respectiv 15 procente decât media europeană, informează Mediafax.
În ceea ce priveşte internetul, dacă se iau în considerare doar marile oraşe, utilizarea zilnică se ridică la 54%, adică acelaşi grad de utilizare ca în ansamblul UE.
Studiul mai arată că doar 25% dintre români se consideră bine informaţi în ceea ce priveşte temele europene. Prima sursă de ştiri despre problemele politice europene este televizorul (81%), urmat de internet, cu 8%. Televizorul este considerat şi pe ansamblul Uniunii Europene ca primă sursă de informare (61%), urmat de presa scrisă (14%). Presa scrisă este aleasă, în România, ca primă sursă de doar 2% din populaţie, se mai arată în studiul Eurobarometru.
Atunci când caută informaţii despre politicile şi instituţiile UE, românii folosesc ca surse televizorul (55%), internetul (23%), radioul (21%), discuţiile cu rude sau prieteni (20%) şi abia apoi ziarele (13%). Rolul de informare scăzut acordat presei scrise este întâlnit în doar câteva alte ţări europene, cum ar fi Letonia (15%), Lituania (17%) şi Polonia (16%), în timp ce media relevantă înregistrată la nivelul Uniunii Europene este de 32%.
Aproximativ o treime dintre români consideră că televiziunea, ca principală sursă de informare, vorbeşte atât cât trebuie despre afacerile europene, iar aproximativ jumătate dintre români consideră că Uniunea este prezentată în mod obiectiv.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News