Părerile sunt împărțite când vine vorba despre semnalizarea în sensul giratoriu.
Petru Bordeianu, preşedintele Federaţiei Naţionale a Formatorilor Auto din România (FNFAR), a fost întrebat cum se semnalizează corect în sensul giratoriu.
„Deci, vreau să vă spun că acum câțiva ani am încercat să discut la nivelul Ministerului de Interne, la circulație. Trebuie reglementate lucrurile pentru că este anormal ce se întâmplă pentru că în acea speță este vinovat când unul, când celălalt. Ori legea trebuie să fie clară, neinterpretabilă, ușor de aplicat, ușor de verificat. Răspunsurile tot erau în coadă de pește. Le-am desenat pe tablă și nu voiau să înțeleagă pentru că greșeala a pornit de la faptul că Poliția Rutieră ani de zile nu a recunoscut faptul că în sensul giratoriu sunt benzi de circulație.
Când s-a întâmplat incidentul ăla între polițist și șoferul care era pe prima bandă în sensul giratoriu și au mers în instanță, instanța de la Cluj a cerut punctul de vedere al poliției, îl știau, au cerut punctul de vedere experților auto și au cerut punctul de vedere al federației. Știam că este un proces de mare importanță și atunci le-am făcut ca la clasa întâi să înțelegă foarte clar pentru că sensul giratoriu este incorect numit intersecție cu sens giratoriu, nu, intersecție cu sensul giratoriu pentru că noi întâlnim un alt drum în sensul giratoriu care este un drum în girație.
Noi, când urmează să pătrundem în sensul giratoriu, întâlnim indicatorul cedează trecerea. Ce îmi spune? Că drumul meu pe care am venit, prioritar, cum a fost el, acolo se termină și urmează să pătrund pe un alt drum în girație și eu, faptul că schimb banda, am obligația să semnalizez, așa spune legislația românească. Că unii spun: 'Domnule, uite, în Germania nu se practică'.
Domnule, așa e legislația lor, că și în legislația lor prevede fermoarul (n.r. regulă), la noi nu prevede. Noi judecăm după legislația românească. Am schimbat banda, atunci semnalizezi. Eu am fost instructor în Austria, acolo era o vorbă la școală: vrei să nu ai probleme, te înscrii pe banda unu în sensul giratoriu că de acolo ai voie să ieși pe oricare ieșire în situația în care nu ai benzi de ghidare care să te oblige la dreapta, dar sensul simplu, așa cum arată, banda unu te avantajează și poți să și întorci”, a explicat președintele FNFAR.
Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii ”DC Conducem”.
Urmărește emisiunea completă aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu