€ 5.0920
|
$ 4.3641
|
Curs valutar: € 5.0920
|
$ 4.3641
 

Pe ce se bazează ancheta în cazul prăbușirii avionului Air India. Ce s-a aflat până acum
Autor: Iulia Horovei

air-india-intarzaiere-salvare_57399000 Foto: Agerpres
 

Ancheta privind prăbușirea avionului Air India continuă.

O înregistrare a dialogului din cabina de pilotaj dintre cei doi piloți ai zborului Air India care s-a prăbușit luna trecută indică faptul că alimentarea cu combustibil a motoarelor avionului a fost oprită de către căpitan, a relatat miercuri Wall Street Journal, citat de Reuters.

Ziarul a citat persoane familiarizate cu evaluarea preliminară a dovezilor efectuată de oficialii americani în cadrul anchetei privind prăbușirea, pe 12 iunie, a unui Boeing 787 Dreamliner în Ahmedabad, India, care a dus la moartea a 260 de persoane.

Comandantul aeronavei ar fi oprit alimentarea

Un raport preliminar publicat sâmbătă de Biroul Indian de Investigare a Accidentelor Aeriene (AAIB) a menționat că, în înregistrarea audio din cabina de pilotaj, un pilot a fost auzit întrebându-l pe celălalt de ce a oprit alimentarea cu combustibil, iar acesta a răspuns că nu a făcut-o.

Anchetatorii nu au identificat care dintre replici aparțineau căpitanului Sumeet Sabharwal și care copilotului Clive Kunder, care aveau o experiență totală de zbor de 15.638 ore, respectiv 3.403 ore.

Kunder, care pilota avionul, l-a întrebat pe Sabharwal de ce a mutat întrerupătoarele de combustibil în poziția „cutoff” (oprire) la câteva secunde după decolarea de pe pistă, a relatat Wall Street Journal.

Jurnalul nu a indicat dacă există vreo dovadă concretă că Sabharwal a mutat într-adevăr întrerupătoarele, în afară de schimbul de replici citat. Însă a menționat că piloți americani care au citit raportul autorităților indiene au afirmat că, în acea etapă a zborului, Kunder, pilotul activ, probabil ar fi avut mâinile ocupate să tragă de comenzile Dreamlinerului.

AAIB-ul indian, Direcția Generală a Aviației Civile, Ministerul Aviației Civile, Air India și două sindicate ale piloților indieni nu au răspuns imediat solicitărilor Reuters privind comentarii pe marginea articolului Wall Street Journal. Boeing a refuzat să comenteze.

Citește și: Multiple companii aeriene fac verificări la avioanele Boeing după accidentul Air India

Activarea sursei de energie de urgență

Raportul preliminar al AAIB a arătat că întrerupătoarele de combustibil s-au schimbat din poziția „run” în „cutoff” la o diferență de o secundă imediat după decolare, dar nu a precizat cum au fost acționate.

Imediat după ce avionul a decolat de la sol, imaginile CCTV au arătat că o sursă de energie de rezervă, numită turbină ram air, a fost activată, ceea ce indică o pierdere de putere a motoarelor.

Avionul cu destinația Londra a început să piardă tracțiunea, iar după ce a atins altitudinea de aproximativ 200 metri, a început să piardă altitudine.

Comutatoarele de combustibil ale ambelor motoare au fost readuse în poziția „run”, iar avionul a încercat automat să repornească motoarele, potrivit raportului.

Însă aeronava era prea jos și prea lentă pentru a putea să se redreseze, a declarat pentru Reuters expertul în siguranță aeriană John Nance.

Potrivit raportului, avionul a lovit mai întâi câțiva copaci și un coș de fum, înainte de a se prăbuși într-o clădire aflată în campusul unei universități de medicină din apropiere, provocând moartea a 19 persoane de la sol și a 241 dintre cei 242 de pasageri aflați la bordul Boeingului 787.

Fără defecțiuni tehnice sau probleme de mentenanță

Într-un memo intern de luni, CEO-ul Air India, Campbell Wilson, a declarat că raportul preliminar nu a găsit defecțiuni mecanice sau de întreținere și că toate operațiunile de întreținere necesare fuseseră efectuate.

Raportul preliminar al AAIB nu a inclus nicio recomandare de siguranță pentru Boeing sau pentru producătorul motoarelor, GE.

După publicarea raportului, Administrația Federală a Aviației din SUA și Boeing au emis în privat notificări conform cărora blocările comutatoarelor de combustibil de pe avioanele Boeing sunt sigure, potrivit unui document văzut de Reuters și a patru surse familiare cu subiectul.

Dovezile circumstanțiale indică tot mai mult că un membru al echipajului a acționat întrerupătoarele de combustibil ale motoarelor, a spus Nance, având în vedere că „nu există altă explicație rațională” care să fie în concordanță cu informațiile disponibile până în prezent.

Totuși, anchetatorii „trebuie în continuare să analizeze toți factorii” și să elimine alte cauze posibile, lucru care va dura, a adăugat el.

Cele mai multe accidente aviatice sunt cauzate de factori multipli, iar, conform regulilor internaționale, un raport final este așteptat în termen de un an de la accident.

Prăbușirea avionului Air India a reaprins dezbaterea privind adăugarea camerelor video în cabina de pilotaj, cunoscute ca înregistratoare de imagine din cockpit, pe aeronavele comerciale.

Nance a afirmat că anchetatorii ar fi avut un mare avantaj dacă ar fi dispus de înregistrări video din cabina de pilotaj în timpul zborului Air India.

Citește și: Nouă zboruri au fost deviate de pe un important aeroport din cauza unui avion „deturnat”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Comentarii

Pentru a vedea sau a publica comentarii, te rugăm să te autentifici în Facebook.
 
 
 
 
 
SONDAJ DE OPINIE
Alegeri primar București 2025: Pe cine votați?
Ciprian Ciucu
Daniel Băluță
Cătălin Drulă
Anca Alexandrescu
Ana Maria Ciceală
Alt candidat
Trimite răspunsul
x close