În Phoenix (SUA) caută o modalitate de a reduce căldura verii, acoperind drumurile asfaltate cu un produs de culoare deschisă, reflectorizantă.
Orașul Phoenix (Arizona, Statele Unite) testează o soluție la problema supraîncălzirii suprafeței drumului pe timpul verii, prin acoperirea străzilor unor cartiere ale orașului cu o soluție pe bază de asfalt, apă, polimeri și material reciclat.
Potrivit Focus, rezultatele proiectului pilot sunt promițătoare, dar dezvăluie câteva dezavantaje: compusul, produs de compania californiană GuardTop, pare să reducă de fapt temperaturile suprafeței drumului, dar nu și cele ale aerului.
Odată aplicat, CoolSeal, așa cum este numit produsul, reflectă o mare parte din lumina soarelui, absorbind astfel mai puțină căldură. În acest fel, temperaturile de suprafață ale pavajului scad cu 5-6°C față de asfaltul tradițional.
Cu toate acestea, temperatura aerului rămâne aproape neschimbată la orice oră din zi sau din noapte, în timp ce temperatura percepută de corpul nostru crește cu 1 până la 5 °C, datorită puterii de reflexie a CoolSeal.
Reflectivitatea produsului pare să scadă și ea în timp: în zece luni a trecut de la 33-38% la 19-30%, În orice caz mai mare decât asfaltul netratat, care are o reflectivitate de 12%.
Dincolo de specificațiile tehnice, este important să vorbim despre aspectul economic: cât costă CoolSeal? Ar putea fi o soluție aplicabilă pe scară largă?
Raportul din septembrie 2022 nu menționează nimic despre costuri, dar un articol publicat de APNews susținea că o scădere a temperaturii aerului cu doar 0,5°C în timpul verii ar putea duce la economisirea a 15 milioane de dolari, prin economii de aer condiționat pentru locuitorii zonei. Păcat că, după cum am văzut, temperatura aerului rămâne neschimbată chiar și cu CoolSeal.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu