Dan Matei Agathon, fost ministru al Turismului în Guvernul Năstase, a murit la vârsta de 73 de ani.
Anunțul a fost făcut de Alin Burcea, prim-vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).
Membru fondator al FSN, Dan Matei Agathon a ajuns director în Guvernul României imediat după 1989, iar din 1992 a fost ministru al Turismului, deținând acest post și în perioada 2000-2004. A fost deputat în perioada 1992 și 2004.
Potrivit Wikipedia, Dan Matei Agathon a fost secretar general și purtător de cuvânt al Confederației Patronale din Industria României (CONPIROM). În aprilie 2010, Agathon a fost numit purtător de cuvânt al Alianței Confederațiilor Patronale din România (ACPR). În iunie 2013, Agathon era președintele Federației Patronatelor din Turism și Servicii (FPTS). Legăturile sale în sfera patronală însă au început încă de la începutul anilor 1990, când a fost subsecretar de stat și împuternicit special al Guvernului în relațiile cu sindicatele și patronatul.
Fostul ministru al Turismului în Guvernul Năstase și-a legat numele de controversatul și eșuatul proiect Dracula Park, pe care l-a inițiat alături de Adrian Năstase.
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România a ţinut să trimită un mesaj prin intermediul unui comunicat în care au fost amintite şi câteva dintre realizările din timpul mandatului, la scurt timp după aflarea veştii că Dan Matei Agathon a trecut în nefiinţă.
"În aceste momente de durere, Asociația Națională a Agențiilor de Turism își exprimă sincerele condoleanțe familiei îndurerate și tuturor celor care l-au cunoscut și apreciat pe Dan Matei Agathon. Am pierdut un lider excepțional și un susținător devotat al industriei turismului din România. Amintirea sa va rămâne vie și va continua să ne inspire în continuare.
În nici 3 ani de de mandat (2000 – 2003) s-a finalizat privatizarea în turism, prin metoda ”licitației cu strigare”, s-a relansat brandul turistic România iar participările la târgurile internaționale au fost gratuite. Au fost lansate programe de dezvoltare turistică precum ”Superschi în Carpați” - cu Domeniul Schiabil Predeal Azuga, din care s-au realizat extinderea pârtiei din Predeal și instalația de zăpadă artificială, ”Croaziere pe Dunăre”, ”Bucovina de Aur” sau ”România, Țara Vinurilor”. De asemenea, a fost lansat programul de promovare ”Litoralul pentru toți”, care funcționează și astăzi. Toate aceste programe, care continuă și în prezent, sub o formă sau alta, au ridicat vizibil potențialul regiunilor și produselor promovate.
Dan Matei Agathon a fost recunoscut pentru abilitățile sale remarcabile de comunicare și marketing. A avut o relație deschisă și constructivă cu mass-media și a transmis cu pasiune frumusețea și potențialul turistic al României în cadrul târgurilor internaționale, standurile României fiind la acea vreme foarte dinamice, cu artiști, spectacole, artizani și alți invitați speciali" - au scris reprezentanţii ANAT.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News