Ndakasi, celebra gorilă care a intrat în fotografia îngrijitorului ei, a murit la vârsta de 14 ani.
Potrivit Parcului Naţional Virunga, din Republica Democrată Congo, aceasta a murit pe 26 septembrie, după o boală prelungită.
"Vă anunţăm cu tristeţe despre moartea iubitei gorile Ndakasi, care a fost în grija centrului Senkwekwe pentru mai mult de un deceniu. Ndakasi şi-a dat ultima suflare în braţele iubitoare ale îngrijitorului şi prietenului ei de o viaţă, Andre Bauma", se arată într-o declaraţie a oficialilor Parcului Naţional, citată de CNN.
Bauma a avut grijă de Ndakasi încă de când poliţiştii au găsit-o agăţată de corpul mamei sale moarte în 2007, când avea doar două luni. Prea vulnerabilă pentru a fi întoarsă în sălbăticie, Ndakasi şi-a trăit viaţa alături de alte gorile orfane.
View this post on Instagram
"A fost un privilegiu să am grijă de o fiinţă atât de iubitoare, mai ales că ştiam trauma prin care a trecut Ndakasi la o vârstă fragedă. Dar inteligenţa şi sesibilitatea ei m-au ajutat să înţeleg mai bine conexiunea dintre oameni şi primate, dar şi de ce ar trebui să facem tot ce ne stă în putere pentru a le proteja. Sunt mândru că Ndakasi a fost prietena mea. Am iubit-o ca pe un copil, iar personalitatea ei mi-a adus un zâmbet pe faţă de fiecare dată când interacţionam. I se va duce dorul aici, la Virunga", a declarat şi Andre Bauma.
În 2019, Ndakasi a devenit celebră pentru modul în care a intrat într-o poză făcută de un îngrjitor, făcând un photobombing.
Într-o grădină zoologică din Louisville (Tennessee, Statele Unite), o gorilă te ajută să-ți găsești omul potrivit pentru a ieși la o întâlnire. Jimmy Feeman, în vârstă de 27 de ani, a mers la zoo și i-a arătat unei gorile aplicația sa de întâlniri.
După ce i-a arătat sistemul de funcționare, alunecând cu degetul într-o parte sau alta, în sensul de a-i arăta dacă îi place sau nu o persoană, gorila a început să reproducă gestul.
Momentul, înregistrat video de un prieten, a provocat senzație nu numai la grădina zoologică, ci și pe rețelele de socializare, unde Jimmy a distribuit-o și a devenit virală, cu peste 60.000 de „aprecieri” și aproape trei milioane de vizualizări. Lucrătorii de la grădina zoologică au zis că Jenali este o senzație și că îi place, din când în când, să vadă fotografiile și videoclipurile pe care vizitatorii i le arată de pe telefoanele lor mobile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Anca Murgoci