Greva a peste 30.000 de lucrători Boeing a intrat luni în a patra zi.
Boeing îngheață angajările și ia în considerare concedieri temporare pentru a reduce costurile, în timp ce greva a peste 30.000 de lucrători a intrat luni în a patra zi.
Constructorul de avioane și conducerea sindicatului au judecat greșit furia membrilor de sindicat care au sprijinit greva săptămâna trecută, oprind producția seriei 737 chiar în momentul în care Boeing încerca să accelereze liniile de asamblare, scrie Reuters. Acum, directorii trebuie să găsească o modalitate de a limita oprirea lucrului cu o nouă ofertă în cadrul discuțiilor care se reiau marți.
"Această grevă pune în pericol redresarea noastră într-un mod semnificativ și trebuie să luăm măsurile necesare pentru a păstra lichiditățile și pentru a ne proteja viitorul comun”, a declarat luni directorul financiar Brian West angajaților într-o scrisoare. Boeing BA.N va opri emiterea majorității comenzilor de achiziție ale furnizorilor pentru programele 737, 767 și 777 afectate de grevă, a scris West, adăugând: "Știu că aceste acțiuni vor crea o anumită incertitudine și îngrijorare”.
Săptămâna trecută, West a declarat că prioritatea este menținerea ratingului de credit al Boeing, care se află cu o treaptă mai sus de junk.
Decizia de a opri plasarea majorității comenzilor de piese pentru toate programele de avioane Boeing, cu excepția 787 Dreamliner, este excepțional de rară și va trimite unde de șoc într-o industrie care încă se luptă să se reconstruiască de jos în sus după COVID-19.
Unii directori au avertizat imediat cu privire la un cerc vicios de plecări, chiar în momentul în care industria se luptă cu concurența din partea altor sectoare pentru a atrage noi lucrători și ingineri în domeniul aerospațial.
"Companiile mai mici nu au banii necesari pentru a rezista, așa că vor începe concedierile”, a declarat o sursă importantă din lanțul de aprovizionare. „Apoi, acești oameni nu se vor întoarce imediat și ciclul se repetă.”
Chiar înainte ca muncitorii să intre în grevă, Boeing se confrunta cu o criză de siguranță și de producție declanșată de un panou de ușă care s-a desprins de un avion 737 MAX aproape nou în plin zbor, în ianuarie și avea datorii de 60 de miliarde de dolari.
"Credem că o grevă prelungită ar fi costisitoare și dificil de absorbit, având în vedere poziția financiară deja tensionată a companiei”, a declarat luni S&P Global Ratings într-o notă. "O grevă mai scurtă, de ordinul săptămânilor, ar fi probabil gestionabilă pentru Boeing și nu ar conduce la o acțiune negativă de rating.”
Analistul de acțiuni Chris Olin de la Northcoast Research a declarat că Boeing ar trebui probabil să reducă 33-35 de avioane din planul său de producție din cauza grevei, ceea ce ar duce la pierderi de venituri de 102 milioane de dolari pe zi și până la 3 miliarde de dolari sau mai mult în total.
International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM) a respins o ofertă care includea o creștere salarială de 25% eșalonată pe patru ani, dar elimina bonusul anual de performanță. Sindicatul solicitase inițial o creștere de 40%.
Liderii sindicali se vor întâlni marți cu mediatorii federali și cu Boeing, a anunțat IAM sâmbătă într-o postare pe rețeaua sa de socializare X. Jon Holden, negociatorul principal al sindicatului, a declarat sâmbătă că lucrătorii doresc ca Boeing să își majoreze oferta salarială și să restabilească pensia cu beneficii definite care a fost retrasă în urmă cu un deceniu în schimbul menținerii producției de avioane în Washington.
Două surse sindicale au declarat pentru Reuters că nu se așteaptă ca Boeing să restabilească vechea pensie, dar această cerere ar putea fi folosită pentru a negocia contribuții mai mari la pensii din partea companiei și salarii mai mari.
Mulți muncitori din fabrici își descarcă furia care mocnește de mai bine de un deceniu, după ce au văzut cum salariile lor au rămas în urma inflației, în timp ce bonusurile directorilor au crescut vertiginos.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu