În ianuarie 2012, centura de ocolire a municipiului Cluj ajungea subiect de banc național. Centura fusese inaugurată de Emil Boc, în stilul său caracteristic, în 21 octombrie 2011, premier pe vremea aceea. D-nul Boc a oferit constructorilor la inaugurare două lăzi de bere pentru că au terminat lucrarea înainte de termen. La nici trei luni de la tăierea de panglică, drumul a luat-o la vale. Au urmat două inaugurări ratate – una parțială în iulie 2011, alta în octombrie 2011. Surse guvernamentale susțin că centura Clujului va fi din nou inaugurată, în scurt timp, în prezența ministrului responsabil cu infrastructura, Dan Șova.
Mesaj politic lansat de USL
Politic, vorbind, se poate spune că guvernarea USL n-a uitat de Cluj. Victoria lui Emil Boc a fost una dintre puținele înfrângeri ale Uniunii în 2012 și nu era exclus să existe o tendință din partea USL a micșora alocarea de resurse spre acea zonă.
Cu toate acestea, guvernul a continuat finanțarea, proiectele au continuat. Centura a putut fi reparată sau, după cum se exprimă unii, terminată cu adevărat. După episoadele din 2011 și 2012, este riscant pentru orice oficial să inaugureze o centură ocolitoare dacă nu s-a asigurat că aceasta nu cedează la prima ploaie. Este de așteptat ca autoritățile să fi fost mult mai atente în privința lucrărilor la acest obiectiv sensibil.
În plus, guvernul a anunțat că va continua lucrările la autostrada Bechtel și va demara, cu finanțare din China, sistemul energetic Tarnița, două proiecte majore pentru dezvoltarea economică. Mesajul este important mai ales pentru PSD, partid care a performat mai puțin în Transilvania, și mai ales în Cluj. Dan Șova, ministrul Marilor Proiecte, devine un atu al PSD în competiția pentru electoratul din Ardeal.
Orașul Cluj, legat de sistemul național de autostrăzi
În afară de centura Clujului vor fi finanțate alte mari proiecte de infrastructură ce trebuie să continue. Din declarațiile oficiale, în noul buget sunt prevăzuți 50 milioane de euro pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Borș al autostrăzii Transilvania.
Din declarațiile făcute de către ministrul Șova la Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine rezultă că intenția este de a lega Clujul de sistemul național de autostrăzi în anii următori. Este o variantă la sistemul propus anterior, știut fiind că va fi foarte greu de obținut finanțare, prin parteneriate public-private în principal, pentru ce mai este de construit din autostrada Transilvania, lansată în 2004.
Intenția este de a conecta Clujul de Sebeș și de acolo mai departe către autostrăzile spre granița de vest, prin Timișoara și Arad, iar în partea cealaltă către sudul României, în cazul în care se realizează străpungerea munților fie pe la Sibiu, fie pe la Brașov.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu