Un sfert dintre copiii din România abandonează şcoala până în clasa a XII-a iar principalul motiv este că metodele de predare sunt de pe vremea bunicilor, fără nicio legătură cu lumea înconjurătoare, iar elevii nu găsesc nicio atracţie în şcoală, a declarat, marţi, Măriuca Talpeş, reprezentant al Coaliţiei pentru Dezvoltarea României, într-o conferinţă de presă.
"Una din marile probleme ale învăţământului este faptul că pierdem foarte mulţi copii pe drum. Avem un abandon şcolar până la clasa a XII-a de 25%, iar 40% dintre cei din clasa a opta nu pot citi şi nu înţeleg un text. Din învăţământul tehnic, 30% se angajează în domeniul urmat în şcoală şi 26% dintre cei de 30 de ani au făcut facultatea. În plus, un număr foarte mic de oameni învaţă de-a lungul vieţii. (...) Maximum 30% dintre copii se angajează în domeniul în care se pregătesc", a afirmat Talpeş, prezentând concluziile unui studiu pe această temă.
Potrivit acesteia, cele mai mici investiţii sunt în zona de preşcolari şi şcoala primară, unde România investeşte cel mai puţin, respectiv 0,7% din PIB, faţă de 1,5% media europeană. La învăţământul secundar stăm mai bine, adică se investeşte 1,5% din PIB, faţă de 1,9% media europeană, iar, la învăţământul terţiar suntem peste media europeană ca investiţie din PIB.
"De ce pierdem copiii pe drum? Metodele de predare din şcoală, acum, au rămas ca pe vremea noastră sau a bunicilor noştri. Pentru copii, şcoala nu mai este atractivă. Tot ce fac copiii la şcoală nu mai este legat de lumea înconjurătoare, nu învaţă prin proiecte, nu învaţă integrat. Copiii nu se bucură de şcoală. Suntem printre ultimele ţări din lume la ceea ce înseamnă atractivitatea şcolii pentru copii", a arătat reprezentanta CDR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News