Într-un articol recent publicat de publicația maghiară nepszava.hu, se face o comparație dureroasă între două instituții de fotbal de renume din Europa Centrală.
Pe de-o parte, Academia de Fotbal din Felcsút, înființată de Viktor Orbán, și pe de altă parte, Academia Hagi, înființată de legendara figură a fotbalului românesc, Gheorghe Hagi. Diferențele sunt stupefiante și înfățișează o poveste de succes versus un eșec marcant.
Academia de Fotbal din Felcsút a fost inaugurată în anul 2005 cu promisiunea că va produce o generație de fotbaliști maghiari de talie mondială. Cu toate acestea, realitatea este departe de visul proclamat. Despre aceasta, publicația nepszava.hu relatează că, în ciuda investițiilor masive din bani publici, Academia lui Orbán nu a reușit să producă performanțe notabile. Cu un flux constant de finanțare de la stat, care s-a ridicat la 38,12 miliarde de forinți între 2011 și 2023, și cu toate acestea, echipa nu reușește să se impună pe piața fotbalistică.
Despre Academia Puskás, Lőrinc Mészáros, președintele PFLA, a declarat că este una dintre cele mai remarcabile academii de tineret din lume. Cu toate acestea, această afirmație nu este susținută de fapte, deoarece singurul jucător notabil care a ajuns într-o ligă importantă din Europa este Roland Sallai, care a fost transferat în Bundesliga. Această performanță singulară nu poate masca eșecul general al Academiei lui Orbán în a-și îndeplini promisiunile inițiale.
În contrast, Academia Hagi din Ovidiu, înființată de legendarul fotbalist român Gheorghe Hagi în 2009, a devenit un adevărat model de succes în industria fotbalului. Chiar și în lipsa finanțării masive din partea statului, Academia lui Hagi a reușit să se impună pe piața fotbalistică și să producă rezultate impresionante.
Cu o investiție inițială de 10 milioane de euro, Hagi a fondat Academia ca o întreprindere privată și a gestionat-o cu succes de atunci. Performanțele academiei sunt cu adevărat remarcabile: în ultimul deceniu și jumătate, Academia Hagi a vândut fotbaliști pentru 17,6 miliarde de forinți și a produs numeroși jucători talentați care și-au făcut loc în echipele de top din Europa.
Cu un model de afaceri solid și parteneriate strânse cu companii precum OMV Petrom, Banca Transilvania, Pepsi, Nike și MAN, Academia Hagi continuă să se dezvolte și să obțină succes. Sponsorizarea anuală de 2,4 milioane de euro de la OMV Petrom, împreună cu alte surse de finanțare, a permis academiei să își extindă infrastructura și să ofere oportunități mai mari pentru tinerii fotbaliști.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News