Accidente spectaculoase la Raliul Argeșului. O mașină a derapat și a lovit un grup de spectatori. Multiplul campion la raliuri, Titi Aur a analizat pentru cititorii DC News imaginile cu cele două evenimente cât și posibilele erori de pilotaj ale celor doi participanți la întrecere.
Deși imaginile sunt spectaculoase, multiplul campion național la raliuri, Titi Aur consideră că astfel de evenimente sunt cel mai puțin vătămătoare pentru echipaj. Desigur, acest lucru doar în cazul unor mașini preparate, pregătite pentru concurs care au mult mai multe sisteme de siguranță decât o mașină de serie.
”Nu s-a întâmplat nimic deosebit pentru o competiție, pentru un raliu. Prima situație, acea mașină care s-a răsturnat: a frânat târziu lucru normal. Pilotul își dorește să frâneze târziu. Când a frânat i-a plecat mașina de spate, probabil frâna puțin reglată greșit, adică i-a frânat mai mult spatele decât trebuia sau poate condițiile de aderență de asfalt diferit. Pentru că acolo este o zonă în care asfaltul nu este perfect are diferite compoziții. I-a plecat mașina spre dreapta acolo a intervenit o mică greșeală, de începător aș putea spune, sau nu a reacționat corect: ar fi trebuit să contravireze ca să îndrepte mașina, a făcut probabil puțin mai târziu. A acroșat malul din dreapta. Ghinionul lui a fost că malul s-a transformat într-o trambulină. Roata din dreapta față s-a urcat pe un fel trambulină și a început acele tonouri acele 'clătite' de care vorbim noi la raliu. Acestea sunt cele mai puțin periculoase. Este drept sunt spectaculoase, mașina se strică pe toate părțile dar este șocul cel mai mic pentru echipaj, chiar și pentru mașină. Acele 'clătite' înseamnă ieșirea în decor cea mai ușoară dar cea mai spectaculoasă”, a spus Titi Aur.
”Cel mai rău este când te oprești brusc în ceva atunci și mașina dar și echipajul pot suferi accidentări. La aceste 'clătite' echipajul nu pățește nimic pentru că este în scaune speciale, centură în șase puncte, cască-n cap, sistemul 'hans' care îți ține capul și atunci la astfel de răsturnări, în principiu echipaju nu pățește nimic. Asta dacă șoferul nu scapă mâna de pe volan sau copilotul să-i scape mâinile pentru că în astfel de situații copilotul doar strânge mâinile în față cu caiet cu tot și atunci nu se întâmplă nimic”, a mai spus fostul pilot de raliu.
”A doua speță când acel Mitsubishi iese în decor este o situație clasică, când pilotul a frânat mai târziu decât trebuia, dar a reacționat corect. Când a văzut că nu poate opri a pus mașina în derapaj și a lovit cu spatele în parapet și nu cu fața. Aici s-a văzut prezența de reacție dar și experiența pilotului. Ghinionul spectatorilor a fost că au stat acolo unde nu trebuie. Nu se stă niciodată pe exteriorul virajului pentru că acel parapet nu este unul de motorsport cu adevărat ci unul în care să se oprească o mașină iarna să nu cadă în râpă. S-a și văzut. Parapetul s-a rupt. Putea fi mult mai rău dacă acel parapet lovea spectatorii.
Este și o greșeală a inspectorilor de traseu care nu trebuia să lase publicul în acea zonă. În principiu spectatorii nu au voie să stea în zona virajelor sau aproape de viraj”, a mai spus Titi Aur.
Conform oficialilor, proba specială cu numărul 5 a fost neutralizată după ce echipajul cu numărul 89 a ieșit în decor. A fost nevoie de intervenția ambulanței pentru unul dintre membrii echipajului. Pilotul are un traumatism toraco abdominal, dar este stabil. Radu Benea se află sub investigații medicale la spital, acolo unde a fost transportat cu o ambulanță, dar este stabil și în afara oricărui pericol. Cursa va continua cu PS6 pentru cei care nu au ajuns în regrupare.Totodată, pe PS6, într-un viraj, echipajul cu numărul 81 a ieșit pe exteriorul acestuia, lovind zona de transmisiune video, însă nimeni nu a fost rănit. Echipajul a ajuns la finișul probei, însă a abandonat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News