La jumătatea lunii iulie, o întreagă familie a murit după ce maşina în care se afla a fost lovită de tren, în judeţul Bacău.
Despre subiectul accidentelor rutiere la trecerile de cale ferată am discutat cu Titi Aur, expert în conducere defensivă, la DC Conducem.
"O familie întreagă care a dispărut pur şi simplu. Patru persoane plus copilul încă nenăscut. Vorbim de o şoferiţă cu permis de conducere de puţin timp. Vine întrebarea. Cât este ea vinovată direct şi cât e vinovat sistemul de pregătire? În sistemul de pregătire, în şcoala de şoferi, există acest antrenament, cu trecerea la nivel de cale ferată? Nu ştiu dacă există. Dar eu cred că nu ar trebui să treci de şcoala de şoferi până nu faci cu instructorul nişte astfel de exerciţii. Cu oprit, asigurat, etc.
Pentru că vedem în România destul de des accidente cu maşini care nu au oprit la calea ferată. De ce cred eu asta? Eu nu mă leg de şcolile de şoferi, ci de sistemul din spate. Prevede sistemul transmiterea acestui mesaj, cât de important este să opreşti la trecerea de cale ferată?
Pentru că nu cred că această şoferiţă (n.r. cea care conducea maşina lovită de tren) a făcut asta intenţionat. A făcut-o pentru că nu a considerat că e important, a trecut nonşalant peste calea ferată, era cale ferată fără barieră. A trecut şi a făcut o mare nenorocire.
Vine întrebarea, astfel. Cât e vina ei sau cât în spate sistemul nu are acest semnal de alarmă? Juridic e vina ei. Dar altfel...", a punctat Titi Aur la DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu