Cine este vinovat pentru accidentele în care sunt implicaţi motociclişti? Câţi motociclişti mor pe şosele? Cum arată statisticile la nivel european vs cele din România? Toate astea le aflaţi mai jos.
Accidentele cu motociclete pe şoselele din România sunt extrem de multe. Statistica arată că, deşi numărul accidentelor mortale a scăzut cu 12% în ultimii ani, acest lucru s-a întâmplat datorită creşterii numărului de motociclişti. În 2020, în UE şi ţările care fac parte din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb, au murit 3042 de motociclişti şi 496 de conducători de mopede.
Statistica din românia este extrem de gravă. În 2020 au murit 92 de motociclişti, iar alte 470 de persoane au fost rănite grav, în timp ce în 2021 au murit 99 de motociclişti, iar alte 331 de persoane au fost rănite grav.
La nivel european, ponderea motocicliştilor decedaţi, în raport cu toate decesele din accidentele rutiere, este în creştere, crescând în 2021 la 16%, faţă de 14% cu un an în urmă. La mopedişti, ponderea rămâne constantă, de 3% din totalul deceselor din accidente rutiere. Cifra este aceeaşi din 2011.
Conform unui raport tematic privind siguranţa rutieră pentru motociclete, din cadrul ESRO (Observatorul European pentru Siguranţa Rutieră), publicat în ianuarie 2023, motivele accidentelor în care sunt implicate motocicletele sunt variate. Dintre acestea, amintim faptul că motocicliştii nu sunt observaţi în trafic, infrastructura are probleme care favorizează producerea de accidente rutiere, dar şi că începătorii nu au pregătirea necesară pentru a face faţă diverselor situaţii din trafic, scrie motoadn.
"De multe ori, se întâmplă accidente cu motociclişti, şi motocicliştii sunt tentaţi să acuze doar şoferul. Eu sunt de acord că şoferul este vinovat când a tăiat calea motociclistului în orice formă, dacă motociclistul mergea cu viteza legală. Dacă motociclistul nu avea farul aprins, este greu de observat, iar dacă mergea cu viteză mai mare decât cea legală, cel care i-a tăiat calea în orice fel, fie că a ieşit de pe drum, fie că a făcut la stânga, are partea lui de vină, dar e vină împărţită. Pentru că motociclistul este mai periculos decât maşina, fiind mai greu de observat. Două faruri, ziua, sunt mai uşor de observat decât un singur far. Un far, de multe ori, chiar şi noaptea, poate fi confundat cu o maşină la distanţă foarte mare. Şi atunci, dacă şoferul este un pic obosit, un pic neatent, un singur far care vine din faţă poate fi confundat cu o maşină la distanţă mare. Şi motociclistul trebuie să ştie asta, ar trebui ca în sistemul lui de pregătire să intre informaţia asta.
Şi ar trebui ca motociclistul să ţină cont de aceste aspecte, dar din păcate sunt lucruri care nu se spun la şcoala de moto", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu