Titi Aur, cunoscutul pilot de raliuri, a realizat o analiză a situației înmulțirii accidentelor cu trotinete electrice, deținute de firme „ride-sharing”.
Potrivit datelor puse la dispoziţie de către Inspectoratul General al Poliţiei Române, în acest interval de timp, în România, s-au produs 198 de accidente grave în care au fost implicate trotinete electrice. Urmare a acestora, 13 persoane şi-au pierdut viaţa, peste 200 de persoane au fost rănite grav şi 12 rănite uşor. Majoritatea acestor accidente s-au produs din vina conducătorilor de trotinete, principala cauză fiind abaterile săvârşite în trafic, precum neadaptarea vitezei la condiţiile de drum, neacordarea priorităţii vehiculelor, neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers şi circulaţia pe sens opus. Cu toate acestea, este de presupus că numărul total al accidentelor rutiere în care sunt implicaţi utilizatorii de trotinete electrice este mult mai mare, având în vedere faptul că singurele evenimente care sunt evidenţiate din perspectivă statistică sunt cele soldate cu victime, soluţionate de către Poliţie (este plauzibil ca multe dintre accidentele soldate numai cu pagube materiale să nu fi fost declarate).
„Nu e nicio surpriză, era normal să crească numărul de accidente cu trotinete pentru că numărul de trotinete, dar și numărul de kilometri cu trotinetele a crescut. Acestea reprezintă un mijloc comod de a te deplasa mai ales în orașe mari, pe lângă faptul că este economic și ecologic. Problema este că nu se găsește o cale pentru a civiliza și a regla deplasarea trotinetelor.
Eu am două propuneri la acest capitol: (1) să se intervină asupra întregului mod de a educa populația, începând de la cei 7 ani de acasă, până la reintroducerea orelor de siguranță rutieră în școli; (2) din păcate, nu mă bagă nimeni în seamă, dar punctual, pentru problema trotinetelor, eu am o propunere care ar duce la diminuarea numărului de accidente. Eu propun introducerea asigurării obligatorie pentru mersul cu trotineta.
Asigurarea nu ar fi atât pe trotinetă, cât pe tine, pe persoană fizică și ar reprezenta o poliță specială valabilă pentru deplasarea cu trotineta, un fel de RCA pe buletin. În momentul în care faci un incident, o întâmplare, ai șicanat pe cineva, ai lovit pe cineva, asigurarea să despăgubească. Prima ar trebui să fie oarecum simbolică, 10, 20, 30 de lei/ an, dar în cazul în care ai făcut cea mai mică problemă, aceasta să crească exponențial, de 10 ori, de 20 de ori. Cel care merge cu trotineta ar urma să fie responsabilizat obligatoriu”, a precizat Titi Aur.
„Sistemul ar trebui să lucreze unitar. Ministerele din guvern ar trebui să lucreze în aceeași direcție. Acum fiecare face câte ceva, fără să fie în simbioză cu celălalt.
Vă dau numai un exemplu. A fost o mare campanie plătită de MAI cu fonduri europene care educa cu privire la „regula celor 2 secunde”. A fost în tot spațiul media, în online, peste tot. Practic, MAI le spune șoferilor să respecte regula, dar Ministerul Transporturilor refuză să o bage în programă. Suntem ca în vorba aia cu turcul și pistolul, fiecare trage într-o direcție.
Ministerul Transporturilor refuză să schimbe programa de pregătire a școlii de șoferi. Nu este introdusă „regula fermoarului”, nici „regula celor două secunde”, ministerului nu îi trebuie așa ceva. Sunt niște șoferi transformați în așa-zis sindicaliști care se opun și Ministerul Transportului nu vrea să facă nimic. Ori le e frică, ori nu știu din ce motive... ministerul merge pe ideea „să nu cumva să schimbăm ceva!”. În toată lumea civilizată sunt aceste reguli”, a transmis Titi Aur, pentru DC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu