Titi Aur, specialist de conducere defensivă, spune că accidentele rutiere mortale ar trebui să fie pe agenda CSAT (Consiliul Suprem de Apărare a Ţării) şi avertizează că subiectul este considerat banal. Culmea, pentru că se vorbeşte zilnic de accidente rutiere mortale.
"Am văzut că preşedintele Klaus Iohannis va discuta în CSAT problema cu drogurile. Lucru foarte în regulă din punctul meu de vedere. Dar de ce nu şi problema cu accidentele? Pentru că eu cred că este o problemă de CSAT. Pentru că suntem cu prea multe accidente, cu prea mult sânge pe şosea. Nu că CSAT ar rezolva totul, dar în sensul în care poate da o direcţie.
Dacă ne uităm încă o dată pe şosea, avem câte o tragedie ca la Crevedia zilnic. Ba chiar mai mult. Mă refer aici la statisticile cu privire la persoane care mor sau sunt rănite, grav sau uşor, în accidente de circulaţie. Pentru că aşa, ca emoţie generală, Crevedia a creat emoţie în toată ţara. Morţii şi răniţii de pe şosele, dar şi pagubele materiale care sunt mai mari zilnic decât cele de la Crevedia, au devenit banalitate.
Vedem la ştiri că au murit patru oameni loviţi de tren. Şi ce dacă? Nu mai ţine nimeni cont de asta", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Numărul accidentelor rutiere grave, al deceselor soldate şi al răniţilor de la începutul anului şi până în prezent este cel mai mic din ultimii 10 ani, dar, deşi statistica are cifre în scădere, dramele petrecute pe drumurile din ţară au un impact deosebit de fiecare dată, a afirmat, duminica trecută, director adjunct al Direcţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR), comisar-şef de poliţie Ioniţă Valentin.
El a precizat că de la începutul anului până în prezent, la nivel naţional, au fost înregistrate 2.926 de accidente grave, soldate cu decesul a 980 de persoane şi rănirea gravă a altor 2.286. Comparativ cu perioada similară a anului 2022, au fost înregistrate cu 131 mai puţine accidente, cu 98 mai puţine persoane decedate şi cu 122 mai puţine persoane rănite grav, conform Agerpres.
"Sunt convins că e adevărat, nu cred că minte cineva în povestea asta. Doar că suntem atât de departe de adevăr, încât această scădere a numărului de persoane decedate înseamnă puţin, la nivel general. Dacă ne comparăm cu cea mai sigură ţară din Europa, suntem de zece ori mai rău ca acolo, dacă ne raportăm la km parcurşi. Suntem dublu faţă de media europeană la numărul de morţi pe şosea, pentru că ne raportăm la milioane de locuitori. Dacă raportăm la miliardele de km parcurşi, suntem de trei ori jumătate peste media europeană şi dublu faţă de Bulgaria, care e sub noi.
Atunci, această scădere este foarte binevenită. Sunt măsuri care se iau, lucruri se fac, doar că ar trebui accelerată scăderea numărului de accidente. Pentru că aceste declaraţii sunt bune, dar pot să te îmbete cu apă rece un pic. Mă refer la autorităţi. Am văzut o declaraţie la nivel foarte înalt, la o conferinţă la Parlament, unde s-a spus că accidentele au scăzut din 2018 până în 2021 cu 40%. Total greşit. S-a schimbat criteriul prin care este declarat accident grav. S-a scăzut de la 25 de accidentaţi grav pe zi la 10 accidentaţi grav pe zi. Aşa e şi cu scăderea aceasta anunţată. Trebuie să ne uităm la ce e în spatele statisticii", a concluzionat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu