Analistul politic Bogdan Chirieac a vorbit despre subiectul accidentului Monicăi Macovei, în contextul șoselelor periculoase din România.
Victor Ponta a amintit despre măsurile pe care Monica Macovei le propunea în cazul politicienilor cercetați pentru fapte penale.
”Doamna Macovei a instituit în România ideea, care mai apoi a fost preluată de useriști, că orice problemă din România se rezolvă cu dosare penale și cu pușcărie. Nu există vreo problemă pe care doamna Macovei n-o rezolva cu niște dosare penale și niște pușcării. Nu ar fi momentul să meargă și doamna Macovei acum, puțin, la pușcărie?”, a întrebat retoric Victor Ponta.
”Declarația doamnei Macovei ar putea să fie cu atât mai gravă dacă este neadevărată. Dar, dacă este adevărat ce spune doamna Macovei, sănătate, bucurie, pace. Deocamdată, este un accident de circulație nefericit, dar este un accident de circulație, așa cum se întâmplă sute, din nefericire, pe șoselele cele mai periculoase din Europa, care sunt în România. Iar ce spune domnul Ponta spune foarte bine, fiind jurist, separat de accidentul acesta, care e un accident, fundamental, ar trebui să existe o răspundere a magistraților, ori cu noile legi ale Justiției, nici pomeneală de așa ceva...”, a spus analistul politic Bogdan Chirieac la România TV.
România este una dintre țările din UE cu cele mai multe victime în accidente rutiere la un milion de locuitori. O statistică dură și îngrijorătoare arată faptul că pe străzile noastre se moare mult, mult prea mult. În acest context, Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vorbit în trecut la DC News despre siguranța rutieră în cadrul Comisie pentru apărare, ordine publică și siguranță națională.
"Înainte de toate dați-mi voie să folosesc acest prilej pentru a mulțumi tuturor experților de la celelalte ministere și cinci organizații care au contribuit anul trecut printr-un efort susținut la elaborarea și definitivarea strategiei de siguranță rutieră. Evident, ar fi de remarcat implicarea dânșilor activă de a construi o strategie inedită din anumite puncte de vedere, cel puțin sub aspectul structurării, dar în primul rând asupra conținutului acestora”, a spus Gabor. Citește continuarea AICI
Cu altă ocazie, Gabor Sandor a vorbit despre lipsa de pregătire a șoferilor români.
„Trebuie să recunoaștem că cea mai mare provocare în orice act de învățământ, în speță în formarea conducătorilor auto, este ideea de a atinge nivelul de interiorizare a regulilor, adică oamenii să accepte regulile, să nu le interpreteze ca fiind o piedică sau niște capcane care li se întind în trafic în caz de nerespectare, ci să le perceapă ca fiind niște instrumente. Niște instrumente foarte facile pentru a dobândi sau a asimila referințe sau repere de judecată pentru a evalua o situație de fapt și, în paralel, rețeta aplicabilă în situația respectivă.
În fapt, sarcina primordială a școlii nu este decât a învăța omul să gândească cu capul unui conducător auto. Deci, la școală nu ar trebui să învețe doar să conducă un autovehicul, ci ar trebui învățat să circule. A circula înseamnă să fii capabil să gestionezi relațiile cu ceilalți participanți la trafic raportat la exigențe, inclusiv ce țin de ideea de a nu genera surprize și a mă feri de necunoscute și situații neprevăzute”, a spus secretarul de stat. Citește mai multe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News