Statele baltice și țările din Grupul de la Visegrád (V4) au convenit asupra construcției unei linii feroviare de mare viteză.
Aproape 4.500 de kilometri de linii feroviare de mare viteză (HSR) sunt planificați pentru regiunea celor Trei Mări, iar noi legături între Polonia, Ungaria, Cehia, Lituania, Letonia și Estonia vor spori radical potențialul de infrastructură al națiunilor.
Acordul de cooperare a fost semnat la Zilele Direcției Feroviare de la Varșovia de reprezentanți și investitori din cele șase țări, noile linii feroviare fiind așteptate să stimuleze creșterea, să reducă emisiile și să aducă mai mult aport economic întregii regiuni.
Partea poloneză a HSR urmează să fie gata în patru ani. Datorită investițiilor comune, o conexiune de mare viteză între Tallin, Varșovia, Katowice și Budapesta se va întinde pe 1.700 de kilometri.
Ministrul polonez responsabil pentru Centrul Central de Transport (CPK), Marcin Horała, a subliniat că regiunea celor Trei Mări se numără printre regiunile cu cea mai rapidă dezvoltare din Europa.
„În ultimii 20 de ani, PIB-ul din regiune a crescut de două ori mai repede decât în așa-numita UE veche. Aceste proiecte feroviare sunt adaptate nevoilor anumitor țări și ale regiunii celor Trei Mări în ansamblu”, a spus Horała.
Horała a subliniat că rețeaua HSR aflată în curs de dezvoltare, constând din Nodul Central de Transport polonez (CPK) și noi investiții feroviare, precum Rail Baltica și HSR V4, va forma coloana feroviară a regiunii și va fi cheia pentru rețeaua de transport a UE.
Ambasadorul SUA în Polonia, Mark Brzezinski, a subliniat că dezvoltarea căilor ferate este benefică pentru mediu. El a adăugat că oamenii de afaceri și inginerii din țara sa au o experiență enormă în construcția de căi ferate și noduri feroviare.
Administrația președintelui american Joe Biden sprijină ferm proiectul de dezvoltare, a spus Brzezinski. El a adăugat că, în contextul războiului din Ucraina, cooperarea dintre țări este și mai importantă.
Planul prevede un coridor transfrontalier complet etichetat Rail Baltica, care va fi construit până în 2030 în Estonia, Letonia și Lituania. Liniile ferate se vor întinde de la Tallin la Riga și Kaunas, apoi până la Vilnius și până la granița poloneză, primele tronsoane ale căii ferate urmând să fie gata în 2027. În același timp, planurile presupun construcția conexiunii feroviare HSR V4 între Praga, Brno, Bratislava și Budapesta, scrie RMX.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu