Președintele Automobil Clubul Român (ACR) a elaborat, la solicitarea De Ce News, o părere și o analiză cu privire la noul Cod Rutier. Analiza a fost realizată ca un punct de vedere al ACR per ansamblu. ACR consideră că proiectul OUG, în loc să simplifice procedurile de radiere şi înmatriculare ale autovehiculelor, aşa cum este normal într-un stat mebru UE, le complică şi mai mult. În plus, susține: "creşterea veniturilor bugetare rezultate din amenzile de circulaţie şi exercită presiune asupra contribuabililor, conducători auto, prin aplicarea unor amenzi exagerat de ridicate, pentru unii fiind chiar imposibil de achitat".
"Autorităţile responsabile pentru realizarea şi urmărirea proceselor de radiere şi înmatriculare, încearcă să-şi diminueze din responsabilităţi, lasându-le, pe acestea, în sarcina proprietarilor de autovehicule, contribuabili la bugetul de stat. De fapt, autorităţile responsabile încearcă să mascheze, astfel, lipsa de cooperare între autoritatea fiscală şi cea care trebuie să realizeze radierea/înmatricularea autovehiculelor, precum şi lipsa sistemelor informatice necesare desfăşurării unor astfel de procese" se arată în răspunsul ACR, al cărui președinte este Constantin Niculescu.
Reacție în lanț: creșterea numărului evenimentelor rutiere
ACR adaugă că amenzile propuse prin această ordonanță sunt "în totală neconcordanţă cu nivelul de trai din România, cu politica salarială şi cu cele practicate în toate ţările Uniunii Europene, în care nivelul de trai este cu totul altul şi se ajunge la o situaţie anacronică în care cuantumul amenzii să se apropie, sau chiar să depăşească, valoarea automobilului". În plus, "nu se poate înţelege faptul că se stipulează suspendarea permisului de conducere pentru neplata amenzilor auto, atâta timp cât această atribuţie revine, exclusiv, organelor fiscale, în conformitate cu legile specifice domeniului fiscal". ACR subliniază că "suspendarea permisului de conducere pe perioade lungi de timp, de până la 4 ani, poate conduce la pierderea capacităţii şi abilităţilor conducătorilor auto aflaţi în această situaţie, care, în timp, pot genera şi mai multe evenimente rutiere, după redobândirea permisului de conducere.".
"Ministerul Transporturilor nu ascultă vocea Societăţii Civile"
ACR atrage atenția că în România nu există un poligon specializat pentru perfecţionare practică în conducerea auto. Adaugă că Ministerul Transporturilor a eliminat probele practice de conducere în poligon. În plus, trage un semnal de alarmă, susținând că "a prezentat Ministerului Transporturilor, personal ultimilor trei foşti miniştri, numeroase puncte de vedere, cât şi mai multe proiecte care vizau măsurile necesare a fi implementate în vederea protejării vieţilor omeneşti prin scăderea numărului de accidente rutiere. Din păcate, Ministerul Transporturilor nu au avut nicio reacţie, demonstrând faptul că vocea Societăţii Civile nu este ascultată".
Doar creșterea veniturilor bugetare...
"Putem considera că proiectul acestei OUG, aşa cum rezultă din mesajele primite de la numeroşi automobilişti, urmăreşte, în principal, doar creşterea veniturilor bugetare rezultate din amenzile de circulaţie şi exercită presiune asupra contribuabililor, conducători auto, prin aplicarea unor amenzi exagerat de ridicate, pentru unii fiind chiar imposibil de achitat. Nu e mai puţin adevărat faptul că proiectul acestei OUG conţine foarte multe obligaţii ale conducătorilor auto, în timp ce autorităţile nu au decât foarte puţine responsabilităţi şi obligaţii", conchide ACR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Anca Murgoci