Guvernul României vine cu precizări pentru toate firmele care vor să aplice măsura şomajului tehnic.
În atenția tuturor operatorilor economici care vor să aplice pentru ajutorul de șomaj tehnic! Subliniem faptul că certificatele de situație de urgență NU MAI SUNT NECESARE pentru obținerea șomajului tehnic.
Pentru obținerea șomajului tehnic trebuie depuse următoarele documente la ANOFM, în format electronic:
De către angajatori: Cerere semnată și datată de către angajator și Declarație pe propria răspundere și listă angajați aflați în șomaj tehnic. În Declarație li se va cere să certifice faptul că informațiile sunt adevărate și li se va prezinta consecința juridică a prezentării unor informații false. Răspunderea este a angajatorului/persoanei care depune Cererea.
Cererile pot fi depuse la ANOFM astfel: Începând cu 1 aprilie pentru perioada 16-31 martie. Începând cu 1 mai pentru perioada 1 aprilie-16 aprilie. Angajatorii care depun documentele la ANOFM primesc banii în termen de 15 zile de la depunerea documentelor, iar obligația acestora este ca în termen de 3 zile să plătească sumele primite angajaților aflați în șomaj tehnic.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu