Au scăzut acțiunile companiei Boeing.
Acțiunile companiei Boeing au scăzut joi cu 2,7%, în tranzacționare ”pre-market”, după ce mai mulți angajați au votat pentru prelungirea unei greve care durează de aproape șase săptămâni, aruncând o nouă incertitudine asupra eforturilor companiei de a-și stabiliza finanțele și de a-și reface imaginea afectată.
Aproximativ 64% dintre muncitorii din fabricile de pe coasta de vest a SUA au respins miercuri cea mai recentă ofertă contractuală a companiei, lăsând liniile de asamblare nefuncționale pentru aproape toate avioanele comerciale ale producătorului de avioane, inclusiv 737 MAX.
Oferta includea o creștere generală a salariilor cu 35% pe o perioadă de patru ani, dar nu și un plan de pensii cu beneficii definite, care era una dintre principalele revendicări ale mecanicilor aflați în grevă.
Respingerea este o lovitură pentru noul CEO al companiei, Kelly Ortberg, care a preluat funcția de conducere în luna august pe baza promisiunii de a lucra mai îndeaproape cu muncitorii din fabrici decât predecesorii săi, și lasă compania cu opțiuni tot mai reduse, în timp ce continuă să sângereze în numerar.
„Boeing va trebui să ajungă la o înțelegere și să facă o ofertă mai mare pentru că pur și simplu nu sunt în măsură să se lupte”, a declarat analistul Nick Cunningham de la Agency Partners, un furnizor independent de cercetare pe acțiuni.
Analiștii au declarat că votul ar putea influența eforturile de a efectua o refinanțare necesară pentru a stabiliza operațiunile, după ce greva a împiedicat redresarea după o serie de crize anterioare.
Mulți furnizori se confruntă, de asemenea, cu dificultăți financiare.
Săptămâna trecută, Boeing a depus documente care îi oferă o fereastră pentru a strânge până la 25 de miliarde de dolari pentru a evita pierderea ratingului de investiții și a obținut separat un credit de 10 miliarde de dolari.
Dar, deși mulți analiști spun că ar prefera să aștepte sfârșitul grevei și să înceapă să genereze mai mulți bani prin livrări înainte de a apela la piețe, lupta pentru puterea de muncă a pus-o sub o presiune tot mai mare pentru a clarifica situația.
„Nu am exclude o majorare de capital înainte de încheierea grevei... în funcție de condițiile de pe piață”, a declarat analistul J.P. Morgan Seth Seifman după vot.
Chiar înainte de votul celor 33000 de angajați aflați în grevă, directorul financiar Brian West i-a surprins miercuri pe analiști recunoscând că Boeing va continua să piardă bani în 2025.
West a refuzat să se pronunțe cu privire la momentul unei strângeri de fonduri de capital, dar a declarat analiștilor: „Monitorizăm îndeaproape evenimentele și vom accesa piețele atunci când vom considera că este momentul potrivit”.
Pe fondul unor crize consecutive legate de siguranță, calitate, lipsă de piese și forță de muncă în întreaga industrie, votul privind prima grevă majoră a companiei Boeing din ultimii 16 ani a eclipsat o pierdere de 6 miliarde de dolari pentru trimestrul al treilea, anunțată tot miercuri.
Ortberg a prezentat planuri de redresare a companiei Boeing după ce a pierdut o cotă semnificativă în favoarea rivalului european Airbus, dar a declarat personalului și investitorilor că redresarea va dura ceva timp, conform Reuters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News