Acțiunile H&M cresc cu 10%, după ce colecția de vară a mărit profitul companiei

FOTO: Pixabay
FOTO: Pixabay

Acțiunile H&M au atins pragul maxim din ultimele 16 luni, joi, după ce profitul din al doilea trimestru a depășit estimările, iar colecția de vară se vinde bine pe măsură ce vremea mai caldă sosește în Europa.

 

Acțiunile celui de-al doilea cel mai mare retailer de modă din lume au crescut cu 10% și au atins cel mai ridicat nivel din februarie 2022. Analiştii au spus că rezultatele au arătat că reducerea costurilor începe să dea roade, scrie Reuters.

H&M, care a depășit proprietarul Zara, Inditex, a încercat să-și sporească atractivitatea în materie de modă și să-și impulsioneze brandul, țintind cumpărătorii într-o poziție mai puțin vulnerabilă la creșterea costului vieții, pe măsură ce gigantul fast-fashion Shein preia din cota de piață cu haine mai puțin costisitoare.

H&M a crescut vânzările pe multe piețe, în ciuda strângerii capacității de cheltuieli a consumatorilor și a climatului „nefavorabil”, a spus CEO Helena Helmersson, adăugând că colecția de vară a început bine, odată cu creșterea temperaturilor în nordul Europei.

Vânzările în perioada 1-27 iunie au crescut cu 10% față de anul trecut, a transmis H&M, un semn bun pentru începutul celui de-al treilea trimestru.

O scădere bruscă a nivelului stocurilor a fost o altă surpriză pozitivă, a declarat Cedric Rossi, analist de consum de nouă generație la Bryan Garnier din Paris.

„Am fost cu adevărat surprins să văd că, fără o activitate promoțională mai mare - pentru că reducerile au fost în concordanță cu anul trecut - H&M și-a scăzut poziția de stoc", a spus Rossi.

Stocurile H&M erau la 16,7% din vânzările pe 12 luni la 31 mai, în scădere față de 19,2% cu un an mai devreme.

Marja de profit operațional a H&M în al doilea trimestru a fost de 8,2%, în scădere față de 9,2% cu un an mai devreme, în timp ce grupul și-a reiterat obiectivul de a o marjă de 10% anul viitor, despre care analiștii spun că ar putea fi greu de atins.

H&M a anunțat anul trecut disponibilizări și alte reduceri de costuri despre care a spus atunci că vor ajuta la economisirea costurilor, începând cu a doua jumătate a anului 2023.

„Factorii externi care ne afectează costurile de achiziție continuă să se îmbunătățească, intervenția la programul de cost și eficiență se desfășoară cu viteză maximă și o mare parte din munca pe care am făcut-o în ultimii ani începe să dea roade”, a spus CEO-ul.

Profitul operațional al grupului suedez, în al doilea trimestru martie-mai, a fost de 4,74 miliarde de coroane suedeze (438,6 milioane de dolari) în scădere față de 4,98 miliarde cu un an mai devreme, dar peste cele 4,07 miliarde estimate de analiști într-un sondaj Refinitiv Eikon.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel