Fabrica Dacia a luat o decizie radicală din cauza lipsei de piese.
Fabrica Dacia oprește activitatea pentru cinci zile, la uzina din Mioveni, începând de joi. Întreruperile repetate de la începutul anului până acum afectează producția cu aproximativ 1.400 de mașini pe zi, a declarat Viorel Ungureanu, lider de sindicat, scrie Mediafax.
Fiecare zi în care nu există producție la uzina Dacia înseamnă o pierdere de aproximativ 1.400 de mașini, a spus, pentru Aleph News, Ungureanu.
Industria auto este ținută în loc de criza unor componente electronice care se produc în Asia.
Mai mulți producători de mașini, printre care și Dacia, sunt nevoiți să oprească activitatea pentru că nu primesc la timp aceste piese.
De joi, și fabrica de la Mioveni oprește activitatea timp de 5 zile.
„De la începutul anului, activitatea fabricii de la Mioveni a fost oprită de mai multe ori pentru că lipsesc aceste microcipuri. Întreruperile afectează peste jumătate din producție. Acum, angajații uzinei nu vor lucra în zilele de 2, 3, 4, 5 și 10 septembrie. Asta înseamnă, zilnic, o pierdere de aproximativ 1.400 mașini”, a declarat liderul sindicatului Dacia Mioveni.
Fabrica de Vehicule este oprită în totalitate, a mai spus Ungureanu.
Viorel Ungureanu spune că angajații sunt îngrijorați de aceste întreruperi, dar programul este stabilit în funcție de piesele pe care le au la dispoziție.
Aproximativ 11.000 de angajați stau de joi acasă.
Producătorul de maşini sport Porsche va inaugura anul viitor prima sa fabrică din afara Europei, în Malaezia, care-i va permite să-şi consolideze poziţia pe pieţele emergente din sud-estul Asiei, transmite DPA, scrie Agerpres.
"În Malaezia se va realiza, începând din 2022, asamblarea finală a modelelor specifice pentru piaţa locală. Fabrica va opera în paralel cu actualele unităţi de producţie ale Porsche din Europa", se arată într-un comunicat al grupului german.
Maşinile vor fi produse de Sime Darby, care a început operaţiunile pe plan local în 1982 pentru BMW şi Land Rover, apoi şi pentru alte branduri, cum ar fi Hyundai şi Mazda.
Malaezia este a treia mare economie din sud-estul Asiei şi timp de decenii a fost un hub pentru producţia de maşini, produse electronice şi medicale. Conglomeratul Sime Darby este de mult distribuitor local pentru vehiculele Porsche în Malaezia.
Separat, Porsche a anunţat un nou centru de cercetare-dezvoltare la Shanghai. Luna trecută Porsche SE, cel mai mare acţionar al Volkswagen, cu o participaţie de 31,4%, şi-a îmbunătăţit previziunile financiare, urmând să obţină în acest an un profit după taxe între 3,4 şi 4,9 miliarde de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News