Dumitru Nancu, Director General F.N.G.C.I.M.M. S.A. – IFN, a vorbit despre descentralizarea la nivelul întregii țări a Fondului Național de Garantare.
Publicitate
Activitatea Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii a fost descentralizată în șapte sucursale și zece reprezentanțe la nivel național. Dumitru Nancu, directorul general al F.N.G.C.I.M.M. S.A. – IFN, a vorbit despre activitatea instituției și proiectele avute în vedere prin această descentralizare:
„Am văzut că s-au întâmplat două evenimente. Pe de o parte, în plan național a fost descentralizată activitatea F.N.G.C.I.M.M.. Ați mai făcut un pas către cetățeni, către patroni, către consumatori, iar pe plan internațional avem o surpriză, un eveniment care va avea loc anul viitor, a fost anunțat în zona asta în care elitele economice și politice își pregătesc agenda“, a punctat jurnalistul Val Vâlcu.
„Da, România se pare că devine un punct pe hartă atât în ceea ce s-a întâmplat astăzi, cu NATO, dar și la anul în ceea ce privește mediul de afaceri și de banking. În această săptămână, practic, Fondul Național de Garantare a marcat două evenimente, un eveniment pe plan național, în sensul că de la preluarea mandatului am încercat să descentralizăm activitatea de acordare de garanții, dar și de monitorizare, să fim cât mai aproape de mediul de afaceri, fapt pentru care s-au înființat 7 sucursale cu 10 reprezentanțe, toate fiind constituite pe regiuni de dezvoltare, creând, practic, o infrastructură de business alături de cele 8 agenții de dezvoltare regională. Având în vedere că în București-Ilfov avem sediul central, nu am mai considerat că trebuie să înființăm o sucursală.
Rolul acestor sucursale și reprezentanțe e de a fi aproape de mediul de afaceri, dar, mai mult de atât, deja ne aflăm în negocieri atât cu Comisia Europeană, dar și cu cele 8 ADR-uri (Agenții de Dezvoltare Regională), care pentru prima dată vor deveni autorități de management, iar Fondul Național de Garantare deja a intrat pe două instrumente financiare gestionate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Este vorba de POCIDIF (Programul Operațional Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare) și un al doilea program operațional, POCU, pentru întreprinderile sociale, unde există un buget de 80 de milioane de euro la care se adaugă și contribuția națională, unde vrem să devenim implementatori pe cele două instrumente financiare gestionate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene. Sunt două programe care însumează aproximativ 200 de milioane de euro bani europeni care vor fi derulați prin Fondul Național de Garantare“, a spus Dumitru Nancu.
Dumitru Nancu:
„Pe lângă aceste două programe la nivel național, am intrat și am început negocierea cu cele 8 ADR-uri, unde, cu excepția unui singur ADR, care va avea un equity founds, restul de 7 au instrumente financiare. Sumele alocate prin programele operaționale 2021-2027 se cifrează undeva între 20 și 80 de milioane în funcție de ADR.
Practic este un mix în care avem alocat nerambursabil un grant, care va fi oferit de Agenția de Dezvoltare Națională, o garanție, care va fi acordată de Fondul Național de Garantare, și un credit bancar. Practic, la nivelul celor 8 ADR-uri vor exista astfel de instrumente financiare.
Avem Cluj și Iași, unde deja există și funcționează, avem la Timișoara, Brașov, Ploiești, Constanța și Craiova. Ca reprezentanțe vor fi Oradea, Satu Mare, Arad, Slatina, Sibiu, Sfântu Gheorghe, Buzău, Galați, Suceava și Bacău. Practic, pe o rază de 100 de kilometri vom avea fie o reprezentanță, fie o sucursală“, a spus, la DC News, Dumitru Nancu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu