Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea pentru modificarea şi completarea Legii 263/2010 privind sistemul unitar de pensii prin care o serie de activităţi din sectorul construcţii maşini vor fi incluse în categoria de locuri de muncă în condiţii speciale.
Anterior, în noiembrie, deputatul PNL Mara Calista a anunţat că a fost adoptat de Camera Deputaţilor, ca for decizional, proiectul de Lege pentru completarea art. 30 din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
'Bani în plus la pensie pentru mai mulţi angajaţi ai companiei ArcelorMittal Tubular Products Roman, din judeţul Neamţ! Astăzi a fost adoptată Legea pentru completarea art. 30 din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, a cărei cosemnatară sunt alături de alţi colegi parlamentari.
Am adus completările necesare ca persoanele care desfăşoară activităţi în turnătoriile de oţel, fontă, aliaje neferoase, precizie şi cuzineţi, precum şi forje să fie încadraţi în categoria de locuri de muncă în condiţii speciale, sectorul de maşini.
Am depus un amendament, care a fost adoptat, pentru a le face dreptate mai multor angajaţi de la compania ArcelorMittal Tubular Products Roman, care nu erau încadraţi în categoria corectă. Aproximativ 300 de persoane vor beneficia de bani în plus, la pensie, datorită acestui amendament.
Totodată, se preconizează şi asimilarea ca stagiu de cotizare în condiţii speciale de muncă, a perioadei anterioare datei de 1 aprilie 2021, în care salariaţii au desfăşurat activităţi în sectorul construcţii maşini, în locuri de muncă încadrate conform legislaţiei anterioare în grupa I de muncă', a afirmat parlmentarul liberal.
Deputatul PNL Mara Calista a precizat, totodată, că legea prevede recalcularea pensiilor, la cerere, pentru persoanele cu drepturi de pensie deja stabilite, care dovedesc stagii de cotizare realizate în activităţile desfăşurate în sectorul construcţii maşini, în locuri de muncă încadrate anterior datei de 1 aprilie 2001 în grupa I de muncă şi asimilate condiţiilor speciale de muncă.
Într-o declaraţie pentru agenţia cehă de presă CTK, Pavel Jína, purtătorul de cuvânt al Skoda (subsidiară a Volkswagen), a explicat că nu este nevoie de o decizie rapidă în contextul actualei crize din energie. Skoda este cel mai mare exportator din Republica Cehă.
Iniţial, Volkswagen urma să anunţe decizia privind locul unde va fi construită fabrica vineri, 16 decembrie.
Volkswagen vrea să devină cel mai mare furnizor mondial de vehicule electrice la mijlocul acestui deceniu şi în acest sens a dezvăluit o strategie care prevede construcţia a şase fabrici de celule de baterii pentru vehicule electrice în Europa până la finele acestui deceniu. Una din uzine, care ar urma să fie inaugurată în 2027, va fi construită în Europa de Est, iar Ungaria, Polonia, Slovacia şi Cehia concurează pentru această unitate. Împreună, cele şase fabrici de baterii din Europa ale Volkswagen vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.
Thomas Schaefer, directorul general al brandului Volkswagen, avertiza luna trecută că investiţiile în proiectele industriale din Germania şi UE, cum ar fi fabricile de celule de baterii pentru vehiculele electrice, vor fi nefezabile dacă autorităţile din regiune nu reuşesc să ţină sub control preţul ridicat al energiei pe termen lung.
"Dacă nu reuşim să gestionăm, rapid şi fiabil, o reducere a preţurilor la energie în Germania şi în Europa, investiţiile în industriile mari consumatoare de energie sau în noi fabrici de celule de baterii vor fi practic nefezabile şi investitorii se vor orienta spre alte destinaţii", a scris Thomas Schaefer într-un mesaj pe LinkedIn, conform Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu