Ridicarea autorizaţiei de funcţionare a Euroins de către ASF aruncă în aer piaţa asigurărilor RCA din România. Asta pentru că cei mai mulţi şoferi au asigurare la această companie, iar acum service-urile auto evită să mai repare maşinile implicate în accidente dacă au această poliţă.
Mecanicii susțin că despăgubirile oferite de compania de asigurări RCA Euroins vor fi plătite mult mai târziu, după ce trec în competenţa Fondului de Garantare. Din acest motiv, service-urile auto au început să refuze șoferii.
"Toate solicitările clienților sau persoanelor păgubite vor trebui adresate fondului de garantare. Partea negativă este că durata va fi mai lungă. Partea bună este că garanția de a recupera prejudiciul există", a declarat Mălin Roșu, președintele Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din România, potrivit Antena 3.
Conform datelor puse la dispoziţie de Inspectoratul General al Poliţiei Române, în 2022 au fost înregistrate 4711 accidente, în urma cărora a rezultat decesul a 1634 de români şi rănirea gravă a altor 3685.
"Principalele cauze de producere a accidentelor rutiere grave au fost indisciplina pietonilor (19%), nerespectarea regimului legal de viteză (17,4%), indisciplina bicicliștilor (10,9%), neacordarea priorității de trecere pietonilor (9,5%) și neacordarea priorității de trecere vehiculelor (8%).
Accidentele produse pe fondul primelor cinci cauze reprezintă 64,8% din totalul accidentelor rutiere grave", arată IGPR într-un comunicat.
Asta înseamnă că pe o perioadă de trei luni, adică atât cât a trecut şi din acest an, au fost înregistrate peste 1000 de accidente rutiere (1177 accidente), care au dus la decesul a 408 români şi la rănirea gravă a 921 de persoane.
Şi, dacă ne gândim că unul din trei şoferi are poliţă de asigurare la Euroins, există posibilitatea ca peste 300 dintre cele 1000 de accidente rutiere care au avut loc, conform logicii matematice, până la acest moment al anului, să fi fost provocate de şoferi asiguraţi la Euroins.
"Prima de asigurare nu are nici o legătură cu salariile din țara respectivă. Prima de asigurare este direct proporțională sau ar trebui să fie direct proporțională cu dauna pe care o plătește asiguratorul. Este o afacere privată. Ce face asiguratorul? Încasează niște bani din primele de asigurări și acum haideți să ne referim doar la mașini. Sunt cele două mari categorii: RCA-ul, care este obligatorie. Aici plătesc o primă de asigurare și tot ce stric eu într-un accident e plătit din banii asigurării, dar nu mașina mea, ci doar celui pe care l-am lovit. Dacă vreau să-mi asigur și mașina mea se numește CASCO, dar nu este obligatorie. Doar RCA este obligatorie. De ce este obligatorie? Pentru că s-ar putea ca eu să va lovesc pe dumneavoastră și să nu am bani să vă despăgubesc. Atunci ați rămâne păgubit nevinovat. Aici vine statul care obligă toți șoferii să facă RCA," a spus Titi Aur la emisiunea DC Conducem. CITEŞTE AICI MAI MULTE
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu