Victimele după prăbușirea Euroins nu sunt asigurații la această companie. Un adevărat pericol pentru șoferi să mai iasă acum în trafic

Fotografie de la Artyom Kulakov, pexels
Fotografie de la Artyom Kulakov, pexels

Ridicarea autorizaţiei de funcţionare a Euroins de către ASF aruncă în aer piaţa asigurărilor RCA din România. Asta pentru că cei mai mulţi şoferi au asigurare la această companie, iar acum service-urile auto evită să mai repare maşinile implicate în accidente dacă au această poliţă. 

Mecanicii susțin că despăgubirile oferite de compania de asigurări RCA Euroins vor fi plătite mult mai târziu, după ce trec în competenţa Fondului de Garantare. Din acest motiv, service-urile auto au început să refuze șoferii.

"Toate solicitările clienților sau persoanelor păgubite vor trebui adresate fondului de garantare. Partea negativă este că durata va fi mai lungă. Partea bună este că garanția de a recupera prejudiciul există", a declarat Mălin Roșu, președintele Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din România, potrivit Antena 3.

CITEŞTE ŞI - Service-urile nu mai primesc dosare de la EUROINS: "Nu vă repară nimeni mașina. Plătiți din buzunar" / "Nu ne băgăm" / "Nici nu știm ce hârtii să dăm clientului"

În 2022 au fost 4711 accidente rutiere. Dacă un şofer din trei are asigurare la Euroins, câte maşini vor fi refuzate la reparaţie

Conform datelor puse la dispoziţie de Inspectoratul General al Poliţiei Române, în 2022 au fost înregistrate 4711 accidente, în urma cărora a rezultat decesul a 1634 de români şi rănirea gravă a altor 3685. 

"Principalele cauze de producere a accidentelor rutiere grave au fost indisciplina pietonilor (19%), nerespectarea regimului legal de viteză (17,4%), indisciplina bicicliștilor (10,9%), neacordarea priorității de trecere pietonilor (9,5%) și neacordarea priorității de trecere vehiculelor (8%).

Accidentele produse pe fondul primelor cinci cauze reprezintă 64,8% din totalul accidentelor rutiere grave", arată IGPR într-un comunicat.

Asta înseamnă că pe o perioadă de trei luni, adică atât cât a trecut şi din acest an, au fost înregistrate peste 1000 de accidente rutiere (1177 accidente), care au dus la decesul a 408 români şi la rănirea gravă a 921 de persoane. 

Şi, dacă ne gândim că unul din trei şoferi are poliţă de asigurare la Euroins, există posibilitatea ca peste 300 dintre cele 1000 de accidente rutiere care au avut loc, conform logicii matematice, până la acest moment al anului, să fi fost provocate de şoferi asiguraţi la Euroins. 

Titi Aur: Preţul nu are legătură cu salariile, ci cu daunele 

"Prima de asigurare nu are nici o legătură cu salariile din țara respectivă. Prima de asigurare este direct proporțională sau ar trebui să fie direct proporțională cu dauna pe care o plătește asiguratorul. Este o afacere privată. Ce face asiguratorul? Încasează niște bani din primele de asigurări și acum haideți să ne referim doar la mașini. Sunt cele două mari categorii: RCA-ul, care este obligatorie. Aici plătesc o primă de asigurare și tot ce stric eu într-un accident e plătit din banii asigurării, dar nu mașina mea, ci doar celui pe care l-am lovit. Dacă vreau să-mi asigur și mașina mea se numește CASCO, dar nu este obligatorie. Doar RCA este obligatorie. De ce este obligatorie? Pentru că s-ar putea ca eu să va lovesc pe dumneavoastră și să nu am bani să vă despăgubesc. Atunci ați rămâne păgubit nevinovat. Aici vine statul care obligă toți șoferii să facă RCA," a spus Titi Aur la emisiunea DC Conducem. CITEŞTE AICI MAI MULTE

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel