Compania germană de articole sportive Adidas a anunțat că analizează posibilitatea vânzării mărcii Reebok.
Compania spune că nu a luat încă o decizie fermă cu privire la Reebok, care se concentrează în principal pe piața SUA, și că va face anunțul despre viitorul mărcii în martie, relatează BBC.
Adidias a plătit 3,8 miliarde de dolari pentru Reebok în 2006 și o serie de nume au apărut ca potențiali cumpărători, inclusiv firma de capital privat Permira și proprietarul mărcii Timberland, VF Corp.
Adidas a declarat că posibila vânzare face parte din noua strategie pe cinci ani. Adidas a spus că un plan de restructurare din 2016, numit „Muscle Up”, a îmbunătățit vânzările și profiturile Reebok. Veniturile Reebok au crescut cu 4%, până la 1,7 miliarde euro în 2019, reprezentând doar 7% din vânzările anuale totale ale Adidas.
Vânzările mărcii au scăzut cu 7% în ultimul trimestru - o scădere mai accentuată decât alte zone ale afacerii, executivii acuzând recuperarea mai lentă din America de Nord față de Europa. De când Adidas a preluat compania, popularitatea Reebok a scăzut. Brandul a avut la un moment dat un acord major de sponsorizare cu profitabilul campionatul național de baschet din SUA (NBA), dar acesta a fost preluat de Adidas.
În prezent, are un contract pe șase ani în valoare de 70 de milioane de dolari cu compania de arte marțiale Ultimate Fighting Championship, dar aceasta urmează să se încheie în curând.
Sediul Reebok se află în Boston, Massachusetts, dar rădăcinile sale se află în Bolton, Anglia, unde numele Reebok a fost folosit pentru prima dată în anii 1950, înainte de a fi preluat de un antreprenor american. Succesul modern al companiei a venit în 1982, cu pantoful Reebok Freestyle pentru aerobic, primul pantof de atletism conceput pentru femei, citează Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News