Remus Pricopie, ministrul Educației, afirmă într-un interviu pentru NewsIn, că este luată în discuție varianta admiterii la liceu în funcție de obținerea unei anumite medii. Ministrul Educației Remus Pricopie, a făcut o "radiografie" a sistemului de învățământ, aducând în discuție ce schimbări vor avea loc în sistemul educațional.
Ministrul Educației face referire și la o serie de măsuri pe care le consideră viabile pentru a crește rata de promovabilitate la examenul de bacalaureat, dar spune și ce își propune, în calitate de ministru, în ceea ce privește învățământul profesional.
"Trebuie să acceptăm ideea că fiecare copil trebuie să aibă posibilitatea să urmeze traseul cel mai potrivit pentru opţiunile lui, pentru interesele lui şi capacităţile lui. Avem copii care intră la liceu pentru că avem clasa a IX-a obligatorie cu medii sub 5 şi atunci de ce ne mirăm că acest copil nu reuşeşte să termine liceul sau nu reuşeşte să susţină examenul de bacalaureat? Eu cred că învăţământul profesional şi tehnic poate să înceapă foarte bine de la clasa a IX-a şi că acest copil trebuie să aibă posibilitatea, pe de-o parte, să înveţe o meserie, şi aici este o altă discuţie apropo de ce oferim pentru că sunt meserii în România pentru care nu găseşti formare.
Deci pe de-o parte trebuie să oferim copiilor posibilitatea să se îndrepte către meserii dacă au această dorinţă. Pe de altă parte, paleta de meserii pentru care noi asigurăm formare trebuie să fie revizuită, întărită, extinsă", a mai declarat Remus pricopie.
Despre creșterea promovabilitatea la Bacalaureat, Pricopie a declarat că: "oricine se uită pe cifre nu poate să ajungă decât la o singură concluzie: rezultatele sunt slabe. În momentul în care vorbeşti de judeţe în care ai procent de sub 50% sau în momentul în care vorbeşti de licee în care ai promovabilitate zero, evident că nu poţi să spui altceva decât că rezultatele sunt slabe. Acum, mai este o discuţie pe care trebuie să o avem. Un aspect este legat de ce am menţionat mai devreme, cine a intrat în liceu sau care este nivelul celui care a intrat în liceu ca să ştii la ce nivel să te aştepţi când iese din liceu. Or, în momentul în care se vor clarifica aceste lucruri, şi eu cred că le vom clarifica foarte repede, respectiv să construieşti trasee pentru elevi în funcţie de capacităţile lor, cred că este un prim pas. Nu vreau să spun acum ceva care s-ar putea transforma în breaking-news, dar nu exclud varianta în care pentru a intra într-un liceu să fie nevoie să ai o anumită medie. Altfel, intri pe zona de formare profesională pentru că dacă nu introduci această măsură îi chinuieşti într-un fel şi pe copii şi îi chinuieşti şi pe profesori or rezultatele nu au cum să fie bune. Al doilea lucru: trebuie să ne asigurăm că aceşti copii învaţă pe parcursul celor patru ani de liceu şi se pregătesc pentru examentul de bacalaureat, iar aici cred că o discuţie foarte importantă este cea legată de programele de studiu, curriculum şi manuale, cât de atractive sunt aceste manuale?
Copiii noştri se joacă astăzi pe tabletă, pe telefon, pe computer, ei îşi caută informaţiile, vor informaţia, o caută, păi atunci haideţi să le dăm aceste informaţii în forma care este accesibilă pentru ei şi sunt o serie de măsuri pe care nu vreau să le anunţ acum pentru că nu sunt suficient de bine cântărite, dar sunt o serie de acţiuni care încep de la curriculum şi se termină cu modul în care se desfăşoară orele în clasă şi care sper să aducă un anumit tip de dinamism şi să stârnească interesul elevilor. Dar pentru asta, repet, când vom avea toate datele la dispoziţie, o să vă precizez despre ce e vorba".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News