Potrivit celui mai recent Raport pentru Competenţe Digitale al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, nivelul capacităţii de a citi conţinut digital a adolescenţilor s-a încadrat într-un standard bun.
"Raportul, care este ultima publicaţie a Programului OECD pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor (PISA), măsoară abilitatea tinerilor în vârstă de 15 ani din 16 ţări membre OECD de a citi, înţelege şi a aplica texte digitale, inclusiv email-uri şi site-uri web şi o compară cu abilitatea lor de citire tradiţională, de pe hârtie.", se arată într-un comunicat de presă.
"Pe măsură ce tehnologia se integrează din ce în ce mai mult în vieţile adolescenţilor şi cu cât conţinutul scris pe care îl vizualizează este acum mai mult în format electronic, este util să fie disponibile date empirice şi comparative de cercetare precum cele conţinute de raportul OECD. În plus, prin identificarea nivelurilor abilităţilor de citire digitală ale tinerei generaţii, cei care dezvoltă şi aplică strategiile educaţionale vor putea să îi pregătească mult mai bine să activeze competent într-o lume în care o cantitate din ce în ce mai semnificativă de conţinut pe care trebuie să îl parcurgă va fi în format electronic.", se mai scrie în comunicat
În multe dintre ţările participante la studiu, nivelul capacităţii de a citi conţinut digital a adolescenţilor s-a încadrat într-un standard bun şi faptul că raportul evaluează de asemenea abilităţile candidaţilor de a naviga pe pagini web şi de a aprecia relevanţa informaţiei de pe Internet confirmă că e necesară o evaluare critică a competentelor digitale. Totuşi, e nevoie de atenţie în interpretarea abilităţilor evaluate în raportul OECD, precum cele ce constituie un concept mai larg pentru competentele digitale. Pentru o evaluare mai completă a compententelor digitale ale unui individ trebuie să se ia în considerare şi alte aptitudini. Acestea includ abilitatea de a naviga în siguranţă şi fără riscuri pe web şi de a utiliza efectiv aplicaţii şi instrumente comune precum email, funcţiile de bază ale unei foi de calcul sau aplicaţiile de editare de text.
Riscul este acela de a asuma faptul că dacă tinerii sunt adepţii citirii online şi al folosirii zilnice a tehnologiei deţin automat competenţe digitale. Fundaţia ECDL, ca principal factor de promovare a competenţelor digitale la nivel global, consideră binevenit recentul raport OECD însă atrage atenţia asupra faptului că noţiunea de competenţe digitale include un set mai larg de aptitudini şi cunoştinţe decât cele care au fost evaluate în acest ultim studiu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News