Adrian Năstase și Radu Banciu își aruncă replici acide, unul la televizor, celălalt pe blog. Scandalul a pornit după ce Radu Banciu a spus în emisiunea sa că singurul pod peste Dunăre este cel carea leagă Giurgiu de Ruse.
”Ajutați-l pe Cap de cochon. Se încăpățânează să creadă că între România și Bulgaria, peste Dunăre, există un singur pod, cel de la Giurgiu. Explicați-i că mai există unul – Podul Calafat-Vidin. Trimiteți-i, eventual, o carte poștală”, a scris Adrian Năstase, pe blog.
În replică, Radu Banciu a spus că știe de podul dintre Calafat și Vidin, dar nu este un punct de lăgătură important între România și Bulgaria.
”Nu-l consider un pod funcțional. Are o calitate a drumul îndoielnică. Știm geografia Bulgariei mai bine ca dumneavoastră (...) Ajungi la Vidin care este un fel de no mans land. Sofia e departe, Ruse este departe (care este al cincilea oraș al Bulgariei), e foarte departe Marea Neagră, de granița cu Grecia (cea mai frecventată de turiștii români) și de granția cu Turcia. El s-a făcut mai mult dintr-un moft. Sigur, studiile de fezabilitate s-au făcut în perioada dumneavoastră. Dumneavoastră credeți că dacă Franța ar fi făcut un pod între ele, ar fi făcut între Calafat și Vidin, respectiv pe harta lor? Ar fi făcut între Lyon și Torino. Calafat - Vidin nu e axa principală dintre românia și Bulgaria. Podul de la Giurgiu a fost făcut de Stalin și este și astăzi mai bun decât podul dumneavoastră între Calafat și Vidin (...) Vă dau lecții despre Bulgaria oricând. Plimbați dracului ursu”, a spus Radiu Banciu, în emisiunea sa, în timp ce pe burtieră apărea ”Adrian Năstase, îndrăgostit de un pod”.
Răspunsul lui Adrian Năstase a venit pe blog
”Acesta e un pamflet. Bă, Banciu, pune mâna pe carte, tată. Podul de la Calafat n-a fost făcut, bă, ca să mergi tu să cumperi rosii de peste Dunăre. Nu stiu ce planuri turistice ai tu in Bulgaria, bă, atunci când nu mergi in Asia, in Africa sau in Baleare. Podul, bă, a fost făcut, smechereste de bulgari ca să scurteze traseul prin România al tirurilor care merg din Balcani spre Europa occidentală, bă. Studiul de fezabiliate si finantarea podului care pe tine nu te ajută la turismul din Bulgaria au fost realizate cu ajutorul si cu banii UE, la solicitarea bulgarilor, bă. S-or fi imprumutat bulgarii si la Bancorex. Deci podul ăla există, bă. El a fost făcut nu pentru tine ci pentru motive financiare, pentru ca tirurile lor, alea grecesti si alea turcesti să plătească taxe mai mici la noi – pentru un traseu mai scurt prin România decat cel pe la Giurgiu. Si să lase mai multi bani in Bulgaria. Bulgarii au fost mai destepti decât noi in chestiunea asta.
Decizia să se facă podul la Calafat a fost luată in 2000, de Emil Constantinescu. Acordul a fost semnat, din partea română, de premierul Mugur Isărescu. După ani de zile de dispute. Bechetul a pierdut, tată. Asta-i viata. Din motivul asta, finantarea podului a fost făcută numai de bulgari (cu exceptia rampei de coborâre in România). Amplasarea a fost stabilită, bă, pe traseul Coridorului IV aripa sudică, intre localitătile Istanbul, Salonic, Sofia, Craiova, Arad, Budapesta, Bratislava, Viena, Praga, Dresda. Stiu, o să spui că dacă eram eu la guvern, nu se lua decizia asta.
Oricum, să nu-ti fie rusine, Banciu, pune mâna pe carte. Nu poti să tii emisiuni doar cu frectii turistice, bă. Sper ca după ce-ti completezi colectia de cărti postale, să treci si la masinute.
Oricum, rămâne cum am vorbit, bă”, a scris Adrian Năstase.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News