Adriana Săftoiu, după bacalaureat 2019: Fiul meu va pleca. Eu voi rămâne aici

Adriana Săftoiu, deputat PNL, a tras câteva concluzii după ce fiul său a trecut prin probele de bacalaureat 2019.

Publicitate

”Un text mai lung, dar cu dedicație pentru părinții care au copii în școala românească de stat.vÎmpărtăsesc experiența mea de părinte al unui elev care a dat BAC-ul. E o uşurare că fiul meu, care a ales să-şi continue studiile într-o universitate din Europa, a ieşit din sistem. Dar o spun cu o anume tristeţe. Şcoala românească rămâne o şcoală dură, conservatoare, tradiționalistă, blocată în statistica notelor si a clasamentelor. Matematica si româna constituie în continuare reperul pentru ce înseamnă un elev bun, silitor, destoinic.

Școală de stat sau şcoală privată?

Când a început clasa I, am avut nenumărate discuții cu prietenii: școală de stat sau şcoală privată? Până la urmă, am decis să experimentăm şcoala de stat și m-am ghidat după un singur lucru: căutarea unui învățător bun. Am avut noroc, amândoi. Am ajuns la o școală departe de casă, dar nu a mai contat distanța. Aveam criteriu, "învățătorul", și pentru asta aș fi străbătut zeci de kilometri. Am dublat şcoala cu sistemul after school. De multe ori mi-am spus că, dacă falimentez, nu renunţ la maşina de spălat şi after school. Când ajungea acasă, doar dezbăteam ziua lui, fără să mă interpun scolii. Învăţătoarea era literă de lege si nici nu ma gândeam să intervin în metoda de învățare.

Gimnaziul a fost primul șoc

Mult mai greu decât începutul clasei I. Şi mult mai greu decât liceul. Primele scene cu uşor iz de bullying, primele conflicte într-o clasă care patru ani nu dăduse nici un semn că ar avea o problemă de conviețuire. Dar, brusc, fără învățătoarea care ii păzea în pauze, s-au trezit "liberi si mari". Şi-au revenit repede, până în clasa a VII-a. O programă şcolară sufocantă, informații multe, foarte multe, fără prea multă aplicabilitate în viața de zi cu zi, fără să fie conectate între ele, memorare până la epuizare de date geografice, istorice, chimia si vestitul tabel al lui Mendeleev, o matematică complicată pentru un copil cu aptitudini pentru uman (sunt convinsă că e valabil si viceversa). Examenul de evaluare ne-a creat mult mai multă emoție si angoasă decât examenul de bacalaureat.

Liceul mi s-a părut mult mai relaxat, mult mai concentrat pe proiecte comune

Poate că ţine de managementul liceului, de diriginta clasei (mulţumesc cu multă admirație doamnei Mihaela Stefan si dascălilor de la Liceul "Ion Creangă" pentru felul cum au gestionat relația cu adolescenții, nu întotdeauna confortabili).

Ca părinte, influențată clar şi de opiniile fiului meu, rămân cu impresia că liceul i-a permis să se descopere și a fost mult mai puțin presant decât gimnaziul. Iar cea mai bună parte din liceu a fost încurajarea de a participa la competiţii care l-au ajutat să decidă încotro se îndreaptă. Mă bucur că nu a refuzat olimpiadele, competiţiile de debate. voluntariatul, că a acceptat provocări (opţiunea pentru japoneză, în condițiile in care nu ştia nimic atunci când a optat pentru această secție), care l-au ajutat enorm. Dacă trag o linie, cu siguranță această parte extra-scolară a fost cea mai bună parte a şcolii, ajutându-l să se definească. Dacă ar fi să dau un sfat, aș încuraja toti elevii să se înscrie la aceste activități extra-scolare. Ajută mult mai mult decât orice comentariu sau formulă memorată.

Bacalaureatul, care bine că s-a terminat, a avut partea enervantă si fascinantă

Fiul meu a ales filosofia, deşi nu am fost de acord. Astăzi, a râs singur de cum s-a îndestulat cu filosofi canonici şi s-a trezit cu Karl Popper si etatism. Nu comentez mai mult despre subiecte, pentru că aş risca să trezesc suspiciuni. Dar tare aş vrea să înteleg, într-o bună zi, ce urmăresc cei care formulează subiectele pentru bacalaureat. Ieri, imi întrebam colegii dacă pot să îmi spună ceva despre România si criza orientală. Subiect la istorie. A fost greu, dar subiectele au fost frumoase, a fost concluzia fiului meu. Doar nu o să îl contrazic!

Mă bucur că a rezistat 12 ani în şcoala românească şi nu aş spune că a terminat modest. Cu toate astea, o reformă inteligentă a şcolii româneşti se impune. Sigur, mă adaug si eu la cei care cer asta de 30 de ani. Poate nepoții mei vor prinde o şcoală unde creativitatea şi ingeniozitatea va conta la fel de mult, dacă nu mai mult, decât redarea lecțiilor predate.

El va pleca în Europa, la facultate. Eu voi rămâne aici, să tot cer pentru ceilalți copii o şcoală care să îi ajute, nu să îi inhibe”, a scris Adriana Săftoiu pe Facebook.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel