Aeronavă, roți blocate la aterizarea pe Aeroportul Otopeni. AIAS, decizie

Explozie-anvelope-aeronava-Otopeni
Explozie-anvelope-aeronava-Otopeni

Autoritatea de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (AIAS) a luat o decizie în cazul incidentului produs marţi seara pe aeroportul Henri Coandă, când unei aeronave TAROM i s-au blocat roţile trenului de aterizare

Autoritatea de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (AIAS) va publica în termen de 30 de zile un raport preliminar de investigaţie în cazul incidentului produs marţi seara pe aeroportul Henri Coandă, când unei aeronave TAROM i s-au blocat roţile trenului de aterizare, informează AIAS.

"Pneurile şi jantele trenului principal de aterizare erau distruse"

"Din evaluarea iniţială a avariilor produse, comisia de investigaţie din cadrul Autorităţii de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (AIAS) a constatat faptul că pneurile şi jantele trenului principal de aterizare erau distruse. Un raport preliminar de investigaţie va fi publicat de AIAS în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului", se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, AIAS a fost notificată în data de 9 iulie 2019, în jurul orei 20:00, cu privire la faptul că o aeronavă comercială de tip ATR 42-500 a aterizat pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti-Otopeni, cu roţile trenului de aterizare blocate. Pasagerii şi membrii echipajului de la bordul aeronavei au fost debarcaţi în siguranţă. Evenimentul s-a produs pe pista 08L (pista nr. 2) a Aeroportului Internaţional Henri Coandă, care a fost închisă temporar cu NOTAM, aeronava neputând fi deplasată de pe pistă imediat după producerea incidentului.

Primele activităţi de investigaţie

"O echipă de investigatori din cadrul AIAS s-a deplasat la locul producerii evenimentului şi a demarat primele activităţi de investigaţie privind siguranţa: studierea locului producerii evenimentului, evaluarea iniţială a avariilor produse la trenul de aterizare al aeronavei, efectuarea primelor măsurători, luarea declaraţiilor martorilor, studierea documentaţiei aferente aeronavei, precum şi preluarea înregistratoarelor de zbor CVR (Cockpit Voice Recorder) şi FDR (Flight Data Recorder), în vederea descărcării şi analizării datelor şi a stabilirii cauzelor şi împrejurărilor producerii acestui eveniment", se mai arată în comunicat.

Compania TAROM a anunţat marţi seara că, la aterizarea cursei RO638, care a operat pe ruta Satu Mare - Bucureşti, având la bord 22 de pasageri, anvelopele trenului principal au cedat, însă avionul a fost oprit în siguranţă şi pasagerii au fost debarcaţi conform procedurilor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel