Companiile americane de mass-media și divertisment au cheltuit peste 120 de miliarde de dolari pentru conținut original, inclusiv pentru filme și emisiuni TV, în 2019, pe o analiză realizată de Intelligence Platform de la Variety.
Nivelul investițiilor este determinat în 2019 de suma din ce în ce mai mare dedicată conținutului original de companiile de pe piața platformelor de streaming. Pentru a-și menține cota de piață, Netflix și-a mărit cheltuielile de conținut cu 3 miliarde de dolari, pe măsură ce streamerul și-a mărit volumul de conținut cu peste 50% față de 2018.
Din suma totală cheltuită în conținut, cinci mega companii - AT&T (14,2 miliarde de dolari) , ViacomCBS (15 miliarde de dolari), Netflix (15 miliarde de dolari), Comcast (15,4 miliarde de dolari) și Disney (27,8) - au reprezentat aproximativ 87,4 miliarde de dolari, sau 72,5% din totalul cheltuielilor. Compania de pe primul loc al clasamentului a investit cea mai mare sumă în conținut original, reprezentând aproape un sfert din suma totală, cheltuind 27,8 miliarde de dolari.
Discovery (4.6 miliarde de dolari), Fox (5.7 miliarde de dolari), Apple (6 miliarde de dolari) și Amazon (6,5 miliarde de dolari) reprezintă 19% din cheltuielile pentru conținut. Ultimele șase companii din listă sunt Google, Facebook și Sony Pictures, care au contribuit cu 8,5% la cheltuielile totale.
Aceste cifre sunt separate de sumele cheltuite pentru obținerea licențelor pentru producții de televiziune deja consacrate, un domeniu care, în 2019, a fost scena unor ”adevărate războaie la licitațiile pentru drepturi de difuzare”, notează Variety. Cu încă trei servicii SVOD majore lansate în prima jumătate a anului 2020 - Quibi, Peacock și HBO Max - e greu de imaginat că totalul cheltuielilor pe conținut din 2020 vor fi mai mici decât cele 121 miliarde de dolari cheltuite anul trecut.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu