Transportatorii rutieri sunt din nou in situatia de a scoate bani din buzunar pentru a satisface setea celor abonati la afaceri cu statul.
In anul 2011 prin OG27 a fost introdusa obligatia de a dota vehiculele operatorilor de transport rutier cu placute din care sa rezulte masele si dimensiunile acestora (altele decat cele pansonate de catre producator) in scopul “facilitarii controlului vehiculelor care fac obiectul prezentei ordonante”.
Prin Ordinul 1640/2012 ce reprezinta norme de aplicare a OG 27/2011 au fost stabilite modelul, materialul si procedura de montare a placutelor precum si data limita pana la care vehiculele trebuie sa fie dotate cu acestea si anume data de 26.05.2013.
Confederatia Nationala Rutiera precum si Federatia Operatorilor Romani de Transport s-au opus inca din 2011 acestei prevederi unice la nivel European ce nu aduce nici un plus valoare sigurantei rutiere fiind doar o noua modalitate de a stoarce bani de la transportatori. Practic lipsa unificarii bazelor de date justifica aceasta operatiune ce risca sa blocheze putinii transportatori ce se zbat sa supravietuiasca contextului economic actual.
Atata timp cat in cartea de identitate a vehiculelor comerciale precum si pe placutele pansonate de producator se afla toate informatiile legate de masele vehiculelor, iar la momentul inmatricularii in circulatie a acestora RAR emite un cerificat constatator, nu intelegem de ce nu se verifica si dimensiunile/masele pentru a fi introduse intr-o baza de date la care sa aiba acces Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere.
Confederatia Nationala Rutiera solicita in mod public Ministrului Transporturilor sa stopeze acest fenomen si sa abroge urgent prevederile Ordinului 1640/2012 prin care transportatorii sunt din nou folositi pentru ingrasarea conturilor unor smecheri obisnuiti sa faca afaceri cu sprijinul exclusiv al actelor normative si al celor ce emit astfel de norme aberante.
Marii castigatori ai “potului”de peste 15 milioane de euro sunt doua firme ce au intrat in asociere una dintre ele fiind vesnic abonata la astfel de afaceri.
Taxele pentru montarea acestor placute sunt prezentate anexat. (din informarea RAR) si depasesc 250 ron /vehicul.
Pentru a monta placutele un transportator trebuie sa scoata din productie vehiculul pentru cel putin 48 de ore.
In cazul in care aceste prevederi aberante nu vor fi abrogate de urgenta Confederatia Nationala Rutiera v-a organiza proteste de amploare la nivel national mergand pana la oprirea activitatii si marsuri pe toate drumurile nationale.
Transportatorii romani s-au saturat sa sustina financiar firmele ce nu stiu sa se dezvolte decat prin astfel de metode.
Biroul de Presa CNR
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu