În sfărșit, Pasajul Basarab a fost inaugurat, după ani de tergiversări cu plăcuță, majorete și poliție călare.Totuși, săpând la baza acestui edificiu care a adus o parte a locuitorilor la exasperare, iar bugetul Capitalei la fundul sacului, găsim un personaj cheie, fără de care această investiție nu putea fi executată.
Ideea construirii unui pasaj suprateran este de pe vremea când pe fotoliul de primar se afla nimeni altul decăt Traian Băsescu. Acesta cheltuise circa un milion de dolari pentru un studiu de fezabilitate pentru acest pasaj, fără acordul Consiliului General.
Ajuns la conducerea Ministerului Transporturilor, Miron Mitrea propusese o soluție mai ecologică și mult mai profitabilă pentru București: mutarea Gării de Nord, pe un spațiu al ministerului Transporturilor, înainte de Podul Grant. În acest fel, cheltuielile se reduceau considerabil, iar în zonă se mai putea amenaja parcuri și străzi.
Între timp, Traian Băsescu pierde controlul investiției, fiind nevoit să dea și banii risipiți pe studiile cu podul. Votul în Consiliul General căpăta o miză enormă, cu puțin timp înainte de alegerile generale și prezidențiale. PSD avea un consilier în plus, deci soarta unuia din capii Opoziției părea pecetluită. Atunci a intervenit, firește, trădarea.
Stelică Barna,care a revenit la numele de Constantin, după divorţ, a sărit din barca PSD în cea a PD. în august 2004. Barna fusese viceprimar al Capitalei din partea PSD şi apoi consilier municipal. În 2003, Băsescu îl avertiza public pe Stelică Barna că ar condiţiona de şpagă rezolvarea unor probleme curente. În loc să se supere, Barna a votat alături de membrii Alianţei D.A. şi ai PRM în Consiliul General al Capitalei pentru Pasajul Basarab, scăpându-l astfel pe Traian Basescu de a aduce banii cheltuiți pe studiul de fezabilitate pentru pasaj.
În aceste condiții, putem spune că Stelică Barna este practic "eroul" Pasajului Basarab. Iar pe plăcuța "Început de Băsescu și finalizat de Oprescu" mai trebuia adăugat și numele lui Stelică Barna, pentru trădarea din Consiliul General, fără de care această construcție nu mai exista în acest moment.
Mai are importanță că Barna, zis și Stelică Faliment, este considerat responsabil de falimentul companiei de pompe Aversa, ori că a fost demis de Berceanu fiindcă dorea să vândă patrimoniul Societății feroviare de Turism? După ce a fost reevaluat de șeful statului, pe modelul Gabriel Oprea, nimic nu mai contează. Stelică și-a terminat cursurile de 11 ani la o facultate din București, obținând o licență în munți, ca partizanii, la o facultate din Petroșani. Și a ajuns șeful Gărzii Financiare București. Iată cum îi schimbă votul pe oameni, din șpăgari în luptători cu corupția și evaziunea fiscală. Din păcate, nu votul nostru, ci al lor, dat cui trebuie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu