Agricultorii exercită presiuni asupra noului prim-ministru francez înaintea măsurilor promise

Luc Auffret / Anadolu / Reuters
Luc Auffret / Anadolu / Reuters

După ce le-au fost promise revendicările de către fostul prim-ministru, actuala guvernare este deja presată de protestatari pentru a lua măsurile precizate cu câteva zile în urmă. Deși a demisionat din funcție, fostul ministru al Franței a încercat să ajungă la un numitor comun cu agricultorii francezi.

Agricultorii protestatari au închis din nou lungi porțiuni din unele dintre cele mai importante autostrăzi din Franța vineri, folosind tractoarele pentru a bloca și încetini traficul și pentru a exercita presiuni din ce în ce mai mari asupra guvernului să cedeze în fața cerințelor de a face mai ușoară și mai profitabilă cultivarea și creșterea produselor alimentare, notează AP.

Mișcarea fermierilor francezi care pledează pentru o remunerare mai bună a producției, mai puțină birocrație, costuri mai mici și protecție împotriva importurilor ieftine devine tot mai mult o criză majoră pentru guvern, cu ecouri ale demonstrațiilor vestelor galbene din 2018-2019 împotriva injustiției economice care au zguduit primul mandat al președintelui Emmanuel Macron și au afectat popularitatea sa.

De această dată, noul prim-ministru al lui Macron, Gabriel Attal, cu hotărârea sa care este pusă la încercare la doar două săptămâni de la preluarea funcției, speră să stingă manifestațiile cu măsurile pe care guvernul le-a promis. Acestea ar intra în vigoare diseară.

Operatorul autostrăzilor Vinci Autoroutes a declarat că două autostrăzi care sunt, de obicei, artere aglomerate pentru traficul rutier din sudul Franței spre Spania, A7 și A9, au fost închise vineri dimineața de blocadele fermierilor pe lungi distanțe, în total fiind aproape 400 de kilometri. Blocadele au închis și alte zeci de autostrăzi, a spus Vinci.

Fermierul Nicolas Gallepin, care a participat cu tractorul la o demonstrație dintr-o intersecție din sudul Parisului săptămâna aceasta, a spus că întortocheatele reglementări care guvernează modul în care alimentele pot fi produse îi devorează o bună parte din timp și că profitul îi este afectat de costul mare al carburantului.

„Am avut, în ultimii 10 ani, un singur an bun în 2022, dar atât. Nu am fost plătiți așa cum merităm de 10 ani”, a spus el. „Ceea ce ne doare cu adevărat sunt importurile concurente din alte țări care nu respectă aceleași reglementări.”

Proteste precum cele ale vestelor galbene au ținut Franța în priză timp de luni, începând printre muncitorii provinciali care au campat în jurul unor cercuri rutiere pentru a protesta împotriva taxelor la carburanți, ulterior transformându-se într-o provocare națională la adresa guvernului lui Macron. Similar, fermierii și-au manifestat inițial nemulțumirea mai modest, întorcând în jos indicatoarele rutiere pentru a protesta împotriva politicii agricole pe care le consideră fără sens.

Dar nemulțumirile lor au fost în mare parte ignorate până când au început, în ultimele săptămâni, să blocheze traficul, inclusiv prin depozite de deșeuri agricole la porțile birourilor guvernamentale.

Mai larg, protestele din Franța sunt, de asemenea, simptomatice pentru nemulțumirea din inima agricolă a Uniunii Europene. Sectorul influent și puternic subvenționat devine o problemă delicată înaintea alegerilor pentru Parlamentul European din iunie, cu partidele populiste și de dreapta sperând să profite de nemulțumirea rurală împotriva acordurilor de liber schimb, a costurilor oneroase agravate de războiul Rusiei din Ucraina și a altor probleme.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel